דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ביטוח חובה לקטנוע

Getting your Trinity Audio player ready...



ביטוח חובה לקטנוע - מה זה אומר?

ביטוח חובה, כנרמז משמו, הוא חובה. על כל בעל רכב בישראל, בין אם הוא דו גלגלי או ארבע גלגלי, מוטלת החובה לבטח את רכבו בביטוח חובה. ביטוח החובה מכסה את נזקי הגוף העלולים להיגרם בשל השימוש בכלי. על פי החוק, חל איסור לנסוע ברכב ללא ביטוח חובה בתוקף. ביטוח חובה לקטנוע הינו יקר יותר מאשר ביטוח חובה לרכב – בשל מרכיב הסיכון ואפשרות הפגיעה החמורה שנלוות לרכיבה על הקטנוע. בעבר, סובסד ביטוח חובה לקטנוע באופן חלקי על ידי העלאת מחיר הביטוח של הרכבים הפרטיים. כיום, מרכיב הסבסוד הצטמצם ומחירי ביטוח החובה הינם גבוהים.

ביטוח חובה לקטנוע - השוואת מחירים

ביטוח חובה לקטנוע אינו זול – אך האם ישנה תחרות בשוק הביטוח? בדיקה במחשבון הביטוח של משרד האוצר מגלה כי מרבית הרוכבים לא יוכלו לבטח את הקטנוע בכל חברה שירצו. חברות הביטוח רואות בפוליסת ביטוח חובה לקטנוע צעד לא משתלם, ומפנות את הרוכבים לביטוח ב"פול". ה"פול" הוא תאגיד מטעם המדינה המחויב לבטח כל נהג – אך במחירים יקרים. חלק מחברות הביטוח מסכימות לבטח את רוכבי הקטנועים בתעריפי ה"פול" בלבד. ככל שנתוני הנהג טובים יותר – כלומר, הוא מבוגר יותר ובעל עבר נקי – כך גדל הסיכוי שלו לקבל הצעת מחיר טובה יותר בחברות הביטוח הפרטיות, לעיתים תוך הוספת מרכיב של השתתפות עצמית לפוליסה.

ביטוח חובה לקטנוע - התנאים וההגבלות

המחירים עבור פוליסת ביטוח חובה לקטנוע נגזרים לא רק ממאפייני הנהג, אלא גם מאופן השימוש בקטנוע. קטנוע לשימושים פרטיים ייהנה ממחירי ביטוח חובה נמוכים יחסית, אך הביטוח לא יהיה תקף במקרה של שימושים אחרים כגון: שליחויות, הובלת סחורות, לימוד נהיגה, ספורט מוטורי ועוד. במקרה של קטנועים, יש לכך השלכות קריטיות – שכן קטנועים רבים משמשים לשליחויות. ביטוח חובה לקטנוע ללא הצהרה על אופן השימוש בו עלול לגרום לאי-תקפותה של הפוליסה. הסיכון במקרה זה גבוה, שכן בעל עסק מחויב לבטח את הקטנועים שברשותו לא רק מבחינת חוקי התעבורה אלא גם בשל האחריות שהוא נושא בה כלפי עובדיו.

 

פורסם לראשונה ב- 16.02.12

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה