תעריפי ביטוח חובה – כיצד מחושב המחיר?
כדי להבין ממה נגזרים תעריפי ביטוח חובה לרכב, יש צורך להבין את משמעות הביטוח. ביטוח חובה מכסה נזקי גוף של נוסעי הרכב המבוטח וכן נזקים שנגרמו להולכי רגל עקב תאונת דרכים בה היה מעורב הרכב המבוטח. הביטוח מכסה את כל ההוצאות הרפואיות, פיצוי בגין אובדן השתכרות עד לסכום הגבוה פי 3 מהשכר הממוצע במשק וכן פיצוי בגין סבל וכאב. בשל כך, תעריף הביטוח נקבע על פי הסיכון לנזקים אלו – כלומר, על פי סיכוייו של הנהג לבצע תאונה עם נזקי גוף. לצורך חישוב של תעריף ביטוח חובה נלקחים בחשבון הפרמטרים הבאים: מין הנהג, גילו, ותק הנהיגה, היסטוריית התאונות והיסטוריית ההרשעות שהובילו לשלילת רישיון ב-3 השנים האחרונות. עוד פרמטרים שנלקחים בחשבון הם נפח המנוע של הרכב, השימוש הצפוי לרכב ומערכות הבטיחות המותקנות ברכב.
,,
תעריפי ביטוח חובה – כמה זה עולה?
ניתן לחשב תעריפי ביטוח חובה באמצעות המחשבון המקוון שבאתר האינטרנט של משרד האוצר. לצורך החישוב, הזנו נתונים של נהג וותיק וזהיר, ולעומתו הצבנו נהג צעיר בעל היסטוריה "עשירה". לשני הנהגים "הצמדנו" מכונית בנפח מנוע של 1,600 סמ"ק עם 6 כריות אוויר ומערכות בטיחות. הנהג הוותיק, בן 70 עם ותק נהיגה של 50 שנה וללא הרשעות או שלילת רישיון ב-3 השנים האחרונות, ישלם סכום שנע בין 814 ל-1095 שקלים בשנה. לעומתו, נהג בן 18 עם ותק נהיגה של שנה אחת, 3 תאונות ו-3 שלילות רישיון ישלם סכום שנע בין 5,683 שקלים ל-9,608 שקלים בשנה (כאשר רוב החברות כלל לא מוכנות לבטח נהג כזה). כל הנתונים נכונים לקיץ 2020.
תעריפי ביטוח חובה – כיצד ניתן להוזיל?
תעריף ביטוח החובה לרכב נגזר ממשתנים קבועים ויציבים, ולכן כמעט ולא ניתן להוזיל את מחירו. השוואה בין כלל חברות הביטוח מגלה הבדלים זניחים של עשרות שקלים בלבד בין החברות במרבית המקרים, כך שכדאי להשוות – אך אין לצפות ל"מחירי מציאה" או מבצעים שונים. הדרך הטובה ביותר על מנת לקבל הנחה בתעריפי ביטוח חובה היא על ידי נהיגה זהירה ואחראית...
פורסם לראשונה ב- 16.02.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות