פעם, כולם היו מבטחים דרך סוכן ביטוח. לכל משפחה היה סוכן "משלה", שאותו בני המשפחה הכירו בדרך כלל במשך שנים ארוכות ודרכו הם ביטחו את הרכב, הדירה ועוד. בשנות התשעים הגיעו ארצה חברות הביטוח הישירות והציגו כללי משחק שונים: בחברות הישירות הלקוח רוכש את הפוליסה היישר מהחברה המבטחת ולא דרך גורם מתווך, וכך לעיתים רבות מושג חיסכון בעלויות.
חברות הביטוח מפעילות מערכי פרסום נרחבים ומתחזקות אתרי אינטרנט ואפליקציות, דרכם נמכרים מוצרי ביטוח לעיתים אף ללא שיחת טלפון שמתבצעת בין הצדדים. אז איך יודעים מה עדיף? מה היתרונות של סוכן הביטוח ומה היתרונות של ביטוח באופן ישיר?
הביטוח בחברות הביטוח הישירות מעניק לא מעט יתרונות. אולי החשוב והמשמעותי שבהם הוא היכולת לבצע השוואת מחירים בין חברות ביטוח רבות בקלות וללא צורך להתקשר או לצאת מהבית - שכן מרבית החברות הישירות מעניקות הצעה באמצעות אתרי האינטרנט בתוך זמן קצר וכוללות פרמטרים שלרוב סוכן הביטוח לא ישקף או ישקלל לכם בהצעת המחיר, כגון כמות הנסועה השנתית ואף הנראות של הרכב המבוטח.
בהשוואה הראשונית בדרך כלל נראה שחברות הביטוח הישירות מציעות תעריפים זולים יותר, אך לא פעם הסוכנים פתוחים יותר למשא ומתן, במיוחד אם אתם לקוחות ותיקים או אם אתם חלק מקבוצה גדולה של לקוחות. מצד שני, חברות הביטוח הישירות עובדות הרבה פעמים עם מועדוני צרכנות גדולים כמו הסתדרות המורים, חבר, בהצדעה, מועדון טוב ואחרים, שמאפשרים להשיג הנחות משמעותיות.
לסיכום תחום עלות הפוליסה, לסוכן יש עמלה אותה הוא גובה ולעיתים היא עלולה לייקר את הפוליסה. לחברות הישירות יש הוצאות גבוהות שאין לסוכנים, ובהן הוצאות פרסום, קידום אתרי אינטרנט, הפעלת מוקדים טלפוניים ועוד. נושא נוסף הוא מבצעים נקודתיים את תקופתיים הקיימים לסירוגין גם אצל החברות הישירות וגם במסלול הסוכן, כך שתמיד כדאי להשוות מחירים ולבדוק היכן ההצעה משתלמת יותר, מחיר ותכולה.
שירות
פעמים רבות סוכני הביטוח מגלים גמישות ויצירתיות, ויכולים לבצע התאמות מהירות לצרכים משתנים. למשל, אם הביטוח הוא על שם בני זוג מבוגרים, אך פתאום נוצר צורך מיידי לנהיגה של הרכב על ידי הנכד הצעיר - סוכן הביטוח יוכל להציע פתרון מהיר וגמיש, לעיתים אף בצורה נוחה יותר מהחברה הממוסדת והרשמית. עם זאת, חברות הביטוח הישירות מפעילות אמצעים דיגיטליים ומהירים לביצוע עידכון ללא המתנה, כך שאם אינכם חוששים משימוש בטכנולוגיה הדבר עשויי להיות יעיל ונוח.
חברות הביטוח הישיר מעניקות שירות טוב בדרך כלל, ומאפשרות מגוון רחב של דרכים לקבל השירות - בטלפון, במייל, באמצעות צ'ט באתר האינטרנט ולעיתים גם דרך הוואטסאפ, כאשר מוקדי השירות של חברות הביטוח זמינים 24/7, זאת בזמן שהסוכן פעיל בעיקר בשעות העבודה המקובלות.
במקרה של תאונה, חלילה, יהייה עשוי להיות יותר נוח לבצע מו"מ בעניין גובה הפיצויי בעזרתו של סוכן הביטוח בהשוואה להתנהלות ישירה מול החברה. הסוכן מנוסה יותר מכם, מחזיק תיק גול בד"כ מול חברת הביטוח ופועל מטעמכם, כך שלעיתים יש לו יכולת להשיג תשומת לב גדולה יותר מחברת הביטוח בשעת הצורך. במצבי לחץ וחרדה, כפי שלעיתים קורה לאחר תאונה, חלק מהמבוטחים יעדיפו לשוחח עם אדם מוכר.
מכיוון שחברות הביטוח הישירות מבינות את זה הן שיפרו בשנים האחרונות את רמת השירות והיחס האישי באופן משמעותי ולא הכרח הוא שנקבל שירות טוב יותר מסוכן הביטוח מאשר מחברת הביטוח הישיר.
המרחב הדיגיטלי
מכיוון שהמרחב הדיגיטלי הוא הפלטפורמה העיקרית בהן פועלות חברות הביטוח הישירות, ניתן למצוא אצלן בדר"כ שירותים דיגיטליים יותר מתקדמים שלא קיימים אצל הסוכנים - למשל, מנגנוני הצעת מחיר נוחים ומהירים יותר, הפעלת ביטוח לנהג צעיר באופן זמני ישירות דרך אפליקציה או הודעת סמס, או דיווח על תאונה גם כן דרך אפליקציה, לעומת שירות דומה מול סוכן המצריך עדכון מראש.
יחד עם זאת לקוחות רבים, בעיקר מבוגרים, מתקשים בתפעול של שירותים דיגיטליים מתקדמים. אותם לקוחות ירגישו בנוח יותר אם יוכלו לבקר את הסוכן במשרדו, לעיין בהצעות המודפסות ולבצע את התהליך בצורה המסורתית.
לסיכום, בבואנו לבחור איך והיכן לרכוש את ביטוח הרכב, חשוב וגם קל יחסית כיום, לבצע השוואה בין חברות הביטוח. באופן ישיר ובאמצעות סוכן ביטוח (אם קיים) ולבחון לא רק את הנתונים היבשים של מחיר ותכולות, אלא להתחשב במדדי נוחות התקשורת, שירות, זמינות ותגובתיות חברת הביטוח.
פורסם לראשונה ב- 23.08.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות