ארבע שנים לאחר השקתה, עוברת אודי A4 מתיחת פנים לא קטנה בכלל: העיצוב עבר עדכון משמעותי, היצע המנועים חודש ונוספו מערכות טכנולוגיות מתקדמות - כולל מערכת ייחודית לתקשורת עם רמזורים, שבשלב זה לא תהיה זמינה בישראל. מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח בסוף השנה הנוכחית.
מבחינה חיצונית עברה ה-A4 שינוי משמעותי ביחס למה שמקובל לפגוש במתיחות פנים, על אף שכדרכה של אודי - לא מדובר במהפכה. פנסי החזית קיבלו את העיצוב החדש של ה-A1, עם פסי תאורת הלד הדקים בחלק העליון של גוף התאורה. כל הגרסאות יוצעו עם תאורת לד מלאה כסטנדרט, ואילו גרסאות הקצה יצוידו בתאורת "מטריקס לד" אדפטיבית.
הגריל הקדמי והפגושים התעדכנו אף הם, ומהצד ניתן להבחין בבליטות ששינו את מיקומן על מנת להעניק לרכב מראה שרירי וספורטיבי יותר. גם מאחור הוחלפו יחידות התאורה, הפגושים ופתחי המפלט, לטובת שיפור המראה הספורטיבי.
בתוך תא הנוסעים נהנית ה-A4 ממסך מולטימדיה חדש בגודל "10.1, עם הפעלה באמצעות משטח מגע - במקום הגלגלת המסורתית של מערכת ה-MMI. למסך החדש מערכת הפעלה אינטואטיבית יותר עם הפעלה שקרובה לזו של סמארטפון וגם הפעלה קולית ב"שפה טבעית", כך על פי אודי.
לראשונה ב-A4 תציע אודי מערכת ניווט המתקשרת עם כלי רכב אחרים של אודי וכן עם תשתיות בסביבה העירונית. המערכת מסוגלת לקבל התראות על עומסי תנועה, אזהרות על מפגעים בכביש ומידע על מקומות חניה פנויים, ובערים מסוימות באירופה מועבר גם מידע מהרמזורים שמאפשר לרכב להתאים את מהירות הנסיעה ולתפוס "גל ירוק".
גם היצע המנועים עבר שדרוג. מנועי הבנזין יהיו כולם בנפח 2.0 ליטרים עם הספקים שנעים בין 150 ל-255 כ"ס, כאשר התוספת החדשה היא מערכת היברידית קלה במתח של 12 וולט, המסייעת בהאצות ובשיוט ומסוגלת לחסוך עד 0.3 ליטרים לכל 100 ק"מ. ההנעה כמו בעבר תהיה קדמית או כפולה ואילו היצע תיבות ההילוכים יכלול אופציות לתיבה ידנית, רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים או אוטומטית עם 8 הילוכים (בגרסאות החזקות יותר).
גרסת ה-S4 הספורטיבית תעבור לשימוש במנועי V6 דיזל, כמו ה-S5, עם מגדש חשמלי, הספק של 347 כ"ס ומומנט של 71.4 קג"מ מנפח של 3.0 ליטרים. המנוע החדש יאיץ את המשפחתית הגדולה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות בלבד. מחוץ לאירופה תימכר ה-S4 גם עם מנועי בנזין, אך היבשת הישנה צפויה לקבל את האופציה להנעה בסולר בלבד.
לצפייה בכל דגמי אודי בישראל
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות