אודי הציגה את ה-A6 Avant - גרסת הסטיישן של מכונית הסדאן אודי A6 שנחשפה לפני כחודשיים בדור החמישי שלה. אודי מציינים כי האוואנט החדשה מרווחת יותר, חסכונית יותר, וטכנולוגית הרבה יותר.
מידות ועיצוב
האורך הכללי של ה-A6 אוואנט החדשה עומד על 499.8 (5.9 ס"מ יותר מגרסת הסדאן), רוחבה עומד על 188.9 ס"מ (0.3 ס"מ יותר מהסדאן) וגובהה עומד על 146.3 ס"מ (0.6 ס"מ גבוהה יותר מהסדאן).
תא המטען ברוחב 106.6 ס"מ ונפחו עומד על 565 ליטר (35 ליטר יותר מגרסת הסדאן) ובקיפול המושבים הנפח גדל עד 1680 ליטר. דרך אגב, לטובת נוחות והשימושיות, קיפול המושבים מתבצע בחלוקה של 40:20:40 בניגוד לחלוקת ה-60:40 הנפוצה יותר.
עיצוב הפנים והחזית לא שונה מגרסת הסדאן עם גריל הטרפז המחודש והפנסים הצרים - אך חלקה האחורי של המכונית מזכיר במעט קווי "שוטינג ברייק", כאשר החלון האחורי אינו נחתך כלפי מטה, אלה יורד בצורה אלכסונית ונמשך מעט לאחור, והקו הטרפזי נמצא גם במסגרת חלונות הצד.
הלקוחות יכולו לבחור מבין 12 צבעי מרכב שונים ו-4 רמות גימור פנים: Sport, Design, Design Selection ו-S-Line. בנוסף לכך חבילת S-Line חיצונית תוצע בכל רמות הגימור.
בדומה לגרסת הסדאן גם האוואנט תשווק תחילה עם שני מנועים, שניהם בנפח 3.0 ליטר עם מגדש טורבו. מנוע הבנזין יציע הספק של 340 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. מנוע הדיזל, שספק אם יגיע לישראל, יציע הספק של 286 כ"ס ומומנט של 63.4 קג"מ. מנוע הבנזין ישודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, בעוד הדיזל יקבל תיבת 8 הילוכים אוטומטית. בשלב זה אודי לא סיפקו מידע אודות הביצועים וצריכת הדלק.
גם באוואנט תוצע הנעת קוואטרו אשר תעביר הנעה לגלגלים האחוריים בעת הצורך, עם אופציה לדיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. כמו כן תוצע גם מערכת ניהוג לגלגלים האחוריים לטובה שיפור האחיזה - במהירות של עד 60 קמ"ש הגלגלים האחוריים יפנו נגד הנסיעה (עד 5 מעלות) ובמהירות מעל 60 קמ"ש הגלגלים האחוריים יפנו עם כיוון הנסיעה.
בדומה לגרסת הסדאן, גם גרסת הסטיישן תשווק עם 4 סוגים של מערכות מתלים: מתלי ברזל רגילים, מתלים ספורטיביים, מתלים מתכווננים (כלומר, עם בולמי זעזועים אדפטיביים) ומתלי אוויר מתכווננים אף הם.
כל המנועים ב-A6 אוואנט עושים שימוש במערכת מיקרו-היברידית לטובת שיפור בביצועים ובצריכת הדלק. המערכת בעלת סוללת ליתיום-איון בגודל 48 וולט, אשר פועלת בשיתוף האלטרנטור ואוגרת עד 12 קילוואט. המערכת תוכל להפסיק את פעולת המנוע בשיוט (במהירויות שבין 55 ל-160 קמ"ש) ולהניעו בנוחות בזמן הנסיעה בהתאם לצורך. בנוסף מערכת "עצור וסע" תוכל להפסיק את פעולת המנוע כבר מ-22 קמ"ש ועד לעצירה מוחלטת, הנעתו תתבצע ברגע שהמערכת תזהה שהרכב מלפנים החל לנוע.
אבזור ובטיחות
באוואנט תוצע כאופציה תאורת HD Matrix LED אשר מסייעת לשמור על עוצמת תאורה מקסימלית וזאת מבלי לגרום לסנוור הרכבים ממול באמצעות כיבוי הלדים המסנוורים. זאת בנוסף לתאורת יום המעוצבת כחמישה קווים אופקיים ותאורת איתות דינאמית. אודי תציע גם פתיחת תא מטען חשמלית, חישוקים קלים בגודל של עד 21 אינץ', מושבים בעיצוב חדש הכוללים חימום ואוורור, גג פנוראמי גדול, מבשם אוויר למערכת המיזוג ואת מערכת השמע מבית בנג&אולפסון הכוללת 19 רמקולים וחווית שמע תלת-מימדית.
בתחום הבטיחות כל גרסאות ה-A6 אוואנט יכללו התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית ובנוסף לכך תוצע מערכת בקרת זהירות לנהג אשר מסוגלת לזהות מצבים בהם הנהג לא מגיב – המערכת תדליק אורות חירום, תאט את הרכב ותביא אותו לעצירה מלאה בנתיב נפרד. עוד תוצע בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה, כולל אפשרות זחילה בפקקים ועד למהירות של 250 קמ"ש. ברכבים בהם מותקנת גם מערכת ניווט חכמה, יכולה בקרת השיוט להתאים עצמה בהתאם לתנאי הדרך ויחד עם המערכת המיקרו-היברידית, יכולה לתרום לשיפור צריכת הדלק. ב-A6 אוואנט נוכל למצוא גם מערכות נוספות כגון בקרת תנועה חוצה מלפנים ומאחור, התרעת התנגשות צידית, בקרת סטייה מנתיב (עם היגוי אקטיבי) ועוד. בסך הכל, ובהתאם לרמת הגימור, אודי A6 אוונט עושה שימוש ב-12 חיישנים על-קוליים, 5 רדארים, 5 מצלמות וסורק לייזר.