אחרי כמה שנים ששתי מתחרותיה מייצרות (ומצליחות גם למכור לא רע) את גרסאות הטירוף של הג'יפונים הגדולים שלהן, אודי החליטה שגם היא רוצה חלק מהחגיגה. קבלו את אודי SQ7 הראשון, ספינת מלחמה עם מנוע טורבו דיזל V8 שיורה את הנפיל המתכתי למאה קמ"ש תוך 4.8 שניות, אבל גם מצליח להציג צריכת דלק של 13.5 ק"מ לליטר.
המנוע המדובר הוא כאמור V8 טורבו דיזל, בנפח 4 ליטר שמפיק 435 כ"ס שאולי לא נשמעים כמו הרבה מאוד כח, אבל 91.7 קג"מ המומנט שלו בוודאי ישנו את דעתם של כל מי שפקפק ולו לרגע. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים כדי להוריד את כל החגיגה הזו לכביש ביעילות גבוהה ככל האפשר.
כדי לתת מענה לעניין השהיית הטורבו, שנוכחת במיוחד במנועים רבי נפח ועל אחת כמה וכמה בכאלה עם מגדשי טורבו גדולים שגודשים בלחץ גבוה, מציגה אודי חידוש מעניין. במצב הרגיל, כאשר אין צורך בשני המגדשים, נעזר המנוע רק בטורבו אחד. בסל"ד נמוך, כאשר אין מספיק גזי פליטה כדי להניע אותו באפקטיביות, משתמש ה-SQ7 במערכת חשמלית שמסובבת את מניפת הטורבו על מנת להביא אותו לסל"ד אופטימלי תוך רבע שניה. התוצאה, כך עפ"י אודי, היא "כוח עצום בלי שום השהייה מורגשת". ה"מתנע" החשמלי לטורבו עושה שימוש בתת-מערכת חשמלית שמשמשת גם את מערכת המתלים מהפסקה הקודמת ושואבת כוח ממצבר 48 וולט נוסף שנמצא בתא המטען.
אודי SQ7. הטורבו החשמלי הראשון בעולםאודי כמובן לא עצרה בדחיסת מנוע חזק יותר לתוך החרטום המגודל של ה-Q7 והיא משיקה עוד כמה מערכות מעניינות וגם כמה חידושים עולמיים. כדי לשמור על כל המשקל (אותו אודי שלא ממש במפתיע, אינה מציינת) מאוזן בפניות, אודי התקינה ב-SQ7 מערכת מתלים חכמה עם כוונון והקשחה עצמאית שיכולה להתנגד לכוחות העצומים שפועלים על רכב כזה בפניות מהירות.
אבל ה-SQ7 הוא רחוק מלהיות רק ערימה ממיסת מוח של מספרים ונתונים שמעקמים את חוקי הפיזיקה. הוא גם רכב פנאי מפואר ויוקרתי לעילא ועילא, ולא מפתיע שהוא מקבל את כל מערך הבטיחות והנוחות שיש לאודי להציע.

אודי SQ7. לא רק ערימת נתונים ממיסת מוח
הבעיה עם כל כך הרבה מערכות היא, שנראה שגם במחלקת השיווק של אודי מעט התעייפו מלציין כל אחת ואחת מהן ומה בדיוק היא עושה. לשם כך גויסו אנשי העיצוב הגרפי של היצרנית והפיקו שתי תמונות עם שמותיהן של כל המערכות.
.jpg)
אודי SQ7 מוצג בימים אלו בתערוכת ז'נבה, ופנקסי ההזמנות יפתחו באביב 2016, כלומר בעוד מספר שבועות. עם השקת חטיבת הספורט של אודי בישראל, לא מן הנמנע שנראה אותו מעטר גם את כבישי ארץ הקודש במוקדם או במאוחר.
אודי SQ7. כל כך הרבה מערכות, שאודי כבר התעייפו מלציין ולהסביר את כולןלדגמי אודי בישראל -
אודי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות