בדומה לשאר הקטנות של קונצרן סטלנטיס, אופל הציגה גרסה משודרגת למוקה עם מנוע חזק יותר, סוללה גדולה יותר וטווח שצמח ב-20%. לישראל הוא יגיע בחציון השני של 2023
מאת: רן סגל
פורסם 14.12.22
שנתיים וחצי לאחר שהוצג רכב הפנאי הקטן והמסוגנן של אופל, המבוסס על פיג'ו 2008, מציגה לו היצרנית גרסה חשמלית משודרגת. למנוע נוספו 20 כ"ס והוא יספק כעת 156 כ"ס ונתון מומנט זהה של 26.5 קג"מ, לצד מערכת ניהול חשמל מעודכנת. מה שלא השתפר הוא נתון ההאצה ל-100 קמ"ש שעומד כעת על קצת פחות מ-10 שניות ואילו המהירות המירבית נותרה מוגבלת אלקטרונית ל-150 קמ"ש.
נפח הסוללה גדל ב-4 קוט"ש ל-54 קוט"ש ובהתאם גם טווח הנסיעה צמח ל-406 ק"מ, תוספת של 68 ק"מ לעומת הדגם הנוכחי. הגדלת הסוללה יחד עם מערכת הניהול החדשה תורמת לשיפור המתבקש בטווח הנסיעה עם צריכת חשמל שהשתפרה קלות ועומדת על 152 וואט שעה לק"מ (שיפור זניח של 5 וואט שעה). זמן הטעינה המהירה (100 קילוואט, עד 80%) נותר כ-30 דקות.
העיצוב הפנימי והחיצוני של אופל מוקה נותר זהה, אך עדכון מפתיע חל בשם הדגם: את חייו הוא התחיל כ"מוקה", לאחר מתיחת הפנים נקרא "מוקה X", ובדור השני תחת כנפי פיג'ו-סיטרואן נטש את ה-X ואילו הפעם הגרסה החשמלית לא תיקרא עוד מוקה-e אלא מוקה אלקטריק.
פורסם לראשונה ב- 14.12.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות