בקצרה:
- אופל קרוסלנד הבא יתבסס על פלטפורמת CMP, בדומה למוקה
- יציע מימדים גדולים יותר וטווח חשמלי של למעלה מ-400 ק"מ
- יגיע לישראל רק בעוד כשנה
אופל קרוסלנד הנוכחי הוא אחד השרידים האחרונים לפלטפורמת ה-PF1 הותיקה של פיג'ו, אותה אחת ששירתה את פיג'ו 2008 הקודם ופותחה במקור עבור ה-206 עוד בסוף שנות התשעים. לכן הוא לא נהנה עד כה מהטכנולוגיות העדכניות שמשרתות את היצע הדגמים העדכני של קונצרן סטלנטיס וצפוי להתחלף בקרוב בדור חדש לחלוטין.
הקרוסלנד המודרני צפוי להיחשף באופן רשמי בסוף הרבעון הראשון של 2024, ויגיע לישראל זמן קצר לאחר מכן. הוא יתבסס על פלטפורמת ה-CMP, אותה אחת שמשרתת שורה ארוכה של רכבי פנאי קטנים - ובהם אופל מוקה, פיג'ו 2008 הנוכחי, DS3, ג'יפ אוונג'ר ופיאט 600, ובקרוב יתבסס עליה גם רכב פנאי חדש של אלפא רומיאו.
אופל קרוסלנד החדש יהיה גדול מהמוקה וככל הנראה גם מפיג'ו 2008, במטרה ליצור בידול בין הדגמים ולפנות גם לבעלי משפחות. הוא ישווק עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטרים, שבסיוע מערכת היברידית-מתונה (48V) יציג הספק מירבי של 136 כ"ס. הכוח ירד אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.
הגרסה החשמלית תוצע עם מנוע בהספק של 156 כ"ס וצפוי להזניק את הקרוסלנד ל-100 קמ"ש בתוך כ-9 שניות. סוללת 54 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה של כ-410 ק"מ ואילו טעינה מהירה בקצב של 100 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות מ-20% ל-80% בתוך כחצי שעה.
לקראת סוף השנה הנוכחית תנחית אופל בישראל את הגרסה החשמלית לאסטרה המשפחתית, בשלב זה בתצורת האצ'בק בלבד וללא גרסת הסטיישן. במקביל תגיע ארצה גם קורסה מתוחת פנים, עם היצע יחידות ההנעה העדכני של הקונצרן הכולל סיוע היברידי-מתון למנוע הבנזין וכן מנוע חשמלי מחוזק עם סוללה מוגדלת, בדומה לקרוסלנד הבא. דור חדש לגרנדלנד יגיע רק בסוף השנה הבאה, כאשר כמו פיג'ו 3008 הוא צפוי להתבסס על פלטפורמה חשמלית-יעודית.
פורסם לראשונה ב- 20.06.23
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות