ימים ספורים אחרי שסדנת זגאטו שחררה כמה טיזרים לאלפא רומיאו המעוצבת שלהם, הפעם היא נחשפה במלוא הדרה. כפי שדיווחנו עיצוב הקופה חוזר לאלפא אחרי למעלה מעשור מאז נפרדנו מאלפא רומיאו בררה ומה-GT.
העיצוב מרהיב כמו שזגאטו מיטיבים לעשות – פרופיל קופה קלאסי עם מכסה מנוע ארוך וזנב קצר, כאשר החישוקים המזוהים נותרו על כנם והם מגלים גם בסיס גלגלים קצר יותר משל הג'וליה GTA הקיצונית עליה היא מבוססת.
מלפנים החזית אגרסיבית אפילו יותר, עם כונסי אוויר עצומים תחת יחידות התאורה הצרות עם חתימת התאורה 3+3, הומאז' לדגמי העבר של אלפא וביניהן ה-159 והספרינט זגאטו. גם סבכת המשולש המזוהה גדולה וכוללת הדפס של סמל המותג עם צלב כדגל העיר מילאנו (מקום מושבה של אלפא רומיאו) והנחש אוכל האדם (סמלה של משפחת ויסקונטי ששלטה בעיר במאה ה-11).
מכסה המנוע עם שני פתחי אוורור משתפל קדימה ומסתיים בפתח יניקת אוויר. לגג העשוי סיבי פחמן שתי דבשות קטנות המשולבות באופן מושלם אל השמשה האחורית שמסתיימת בזנב קצרצר ו"חתוך", עם פס לד הנע מקצות הפגוש ולכל רוחבו. בתחתית ישנו מסיט אוויר גדול, עשוי גם הוא סיבי פחמן, עם צמד יציאות מפלט במרכזו. ישנם חלקים נוספים עשויי סיבי פחמן כמו מראות הצד ומסיטי האוויר מלפנים.
בפנים העיצוב נותר זהה כאשר גם כאן דאגו בזגאטו לשימוש נרחב בסיבי פחמן – בדשבורד, בדלתות ובמושבי הבאקט הספורטיביים. בנוסף ישנו גימור בגוון ירוק בפתחי המיזוג, בהגה, בקונסולה המרכזית ובתפירת המושבים וגם קשת ההתהפכות נצבעה ירוק.
על ההנעה אחראי המנוע המוכר מה-GTA – טורבו-בנזין V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר והספק של 540 כ"ס שיורדים אל הגלגלים האחוריים. אך ישנו הבדל אחד, ב-GTA הוא משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ואילו הפעם הג'וליה זגאטו זוכה לתיבה ידנית עם 6 הילוכים.
סדנת זגאטו יצרה מהדגם הייחודי הזה בדיוק אקזמפלר אחד ויחיד. בגמר הצילומים הפוטוגניים הוא נמסר ללקוח מאושר אחד המתגורר בגרמניה אשר נבחר מבין כמה אספני זגאטו ובאמתחתו מספר דגמי אלפא רומיאו יחודיים וביניהם 8C קומפיטיציונה ואף אלפא רומיאו S.Z משנת 1990 וכמה דגמי אסטון מרטין זגאטו.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות