ניסאן חשפה את הדור השני של המסחרית הקטנה שלה - ניסאן טאונסטאר (TOWNSTAR), שתחליף את ניסאן NV200 שהוצגה כבר לפני 12 שנים ומשווקת גם בישראל משנת 2011.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני דומה עד זהה לזה של הקנגו. החזית כמובן מקבלת בידול בדמות פנסים צרים יותר מאלו של הקנגו, סבכה קדמית שונה ובתי פנסי ערפל בעיצוב שונה. מאחור ההבדלים זניחים עם יחידות תאורה בחתימת אור שונה.
מבפנים העיצוב זהה לגמרי לזה של הקנגו עם קוים ארוכים וישרים (לעומת המוטיבים העגולים בקנגו הקודם), מסך מולטמדיה צף ותחתיו כפתורי השליטה ופאנל בקרת האקלים.
הטאונסטאר מבוסס כאמור על הקנגו החדש, אך ניסאן לא פרסמו בשלב זה מידות רשמיות. ממה שפורסם ניתן לומר כי בהשוואה ל-NV200 לטאונסטאר נפח העמסה של עד 4,300 ליטרים בקיפול מושבים (1,200 ליטרים יותר) המתקבלים בין היתר בזכות אפשרות לקפל את מושב הנוסע. כמו כן כושר ההעמסה עומד על 800 ק"ג (147 ק"ג יותר) וכושר הגרירה הוא 1,500 ק"ג.
יחידות הנעה
מגוון המנועים מוכר כמובן מהקנגו. ניסאן טאונסטאר ישווק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים (משיתוף פעולה עם מרצדס השוכן גם ברנו קליאו, דאצ'יה דאסטר ומרצדס A קלאס למשל). המנוע מספק כאן 130 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 24.4 קג"מ.
באופן מפתיע לא פורסמו נתונים על גרסת דיזל, אך יש כמובן גרסה חשמלית. במקרה זה המנוע מספק 90 קילוואט (כ-122 כ"ס) ונתון מומנט של 24.9 קג"מ הזמינים מסל"ד אפסי. למנוע סוללת 44 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-285 ק"מ. הטאונסטאר תומך בטעינה מהירה עד 75 קילוואט, כאשר זמן הטעינה מ-0% ל-80% אורך 42 דקות.
בהשוואה ל-e-NV200 לטאונסטאר סוללה גדולה ב-4 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי משופר ב-85 ק"מ.
אבזור ובטיחות
במפרט האבזור ניתן למצוא פריטים כמו מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ' (בגרסה החשמלית), משטח טעינה אלחוטי, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים, תאורת לד מלאה, מערכת חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות ועוד.
הטאונסטאר מציג קפיצת מדרגה גם בכל הקשור לבטיחות ויציע מגוון מערכות מתקדמות כגון בלימת חירום אוטונומית המזהה הולכי רגל ודו-גלגלי, זיהוי תנועה חוצה בצומת, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע ברוחות צד ובקרת נגרר. הגרסה החשמלית תהנה גם מבקרת שיוט אדפטיבית משופרת בעלת יכולת מעקב אחר הרכב מלפנים, זחילה בפקקים עד לעצירה מלאה ושמירה על מרכז הנתיב.
ניסאן פרימסטאר וניסאן אינטרסטאר
בנוסף לטאונסטאר ניסאן עדכנה גם את המסחריות בגודל בינוני וגדול, שעד כה לא שווקו בישראל. ה-NV400, תאומת רנו מאסטר תיקרא מעתה אינטרסטאר (Interstar) ואילו ה-NV300, תאומת רנו טראפיק, תיקרא מעתה פרימסטאר (Primastar). מסחריות אלו זכו למספר עדכוני עיצוב ולתוספת מערכות בטיחות מתקדמות.
פורסם לראשונה ב- 27.09.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות