דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

איניפיטי: מנוע הבנזין שיהרוג את הדיזל

Getting your Trinity Audio player ready...


נכון לרגע כתיבת שורות אלו, קיימים שני סוגים עיקריים של מנועי בעירה - בנזין ודיזל. הראשון מציע תפוקת כוח גבוהה וכושר נשימה טוב בסל"ד גבוה, בעוד השני מספק מומנט אדיר וחסכון בדלק. כניסתם של מגדשי הטורבו הקטינו את היחסים בין שני סוגי הדלקים, אך ברבים מהמקרים הדיזל נותר חסכוני יותר באופן משמעותי.

אינפיניטי VC-T

כאן נכנס לתמונה המנוע החדש של אינפיניטי. חטיבת היוקרה הביתית של קונצרן רנו-ניסאן, שמשתפת פעולה באופן הדוק גם עם מרצדס. אינפיניטי הכריזה על מנוע חדש, בנפח 2.0 ליטר, מוגדש טורבו ומוזן בבנזין, שמקבל את הכינוי VC-T או Variable Compression-Turbocharged ובעזרת מנגנון חדש וייחודי יוכל לשנות את יחס הדחיסה שלו.
 
אבל רגע, מה זה יחס דחיסה בכלל?
יחס דחיסה הוא בעצם היחס בין נפח הצילינדר כאשר הבוכנה נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר במהלך (נקודה מתה תחתונה) לבין נפח תא הבעירה - או במילים אחרות נפח הצילינדר כאשר הבוכנה נמצאת בנקודה הגבוהה ביותר במהלך (נקודה מתה עליונה).

אינפיניטי VC-T

ולמה שהם ירצו לשנות את יחס הדחיסה?
ובכן, הרעיון הוא לא "לרצות" לשנות את היחס אלא הצורך לעשות כן, היות וקיים הבדל אינהרנטי בין מנועי טורבו לבין מנועים אטמוספריים.

מנוע טורבו, בזמן גדישה דוחס אוויר לתוך המנוע ולכן דורש יחס דחיסה נמוך יותר (תא בעירה גדול יותר ביחס לנפח הכללי של הצילינדר) כי יחס גבוה עשוי לגרום לתערובת להתפוצץ בטרם עת - וליצור את מה שמכונה "דטונציות" או "צלצולים".

הבעיה עם יחס דחיסה נמוך הוא שבזמן שהטורבו אינו פועל, התערובת אינה דחוסה מספיק ולכן נשרפת פחות טוב. התוצאה היא שמנוע טורבו, בסל"ד בו הטורבו אינו אפקטיבי, פחות יעיל ופחות חסכוני ממנוע ללא טורבו. לכן העלאת יחס הדחיסה אמורה לשפר את יעילות המנוע ולשפר את צריכת הדלק שלו.

אינפיניטי VC-T

אז מה כל זה נותן לנו?
הבוכנות במנוע החדש של אינפיניטי נמצאות על ציר, ובעזרת זרוע ומנוע חשמלי שמשנה את זווית הציר, יכול לשנות את יחס הדחיסה. בין 8:1, לטובת ביצועים טובים בזמן שימוש בטורבו ודחיסה, לבין 14:1 לטובת יעילות וחסכון בזמן שהטורבו אינו בשימוש. האיור שלמעלה מנסה להסביר את דרך הפעולה של המנוע, אם כי בצורה לא מאוד מפורטת או נהירה.

בשורה התחתונה, טוענת אינפיניטי לשיפור של עד 27% בצריכת הדלק ביחס למנוע טורבו עם יחס דחיסה קבוע.

המנוע החדש של אינפיניטי צפוי להיחשף במלואו בתערוכת פריז הקרובה שתפתח בראשון לאוקטובר, ובעתיד צפוי המנוע לשמש את אינפיניטי QX50 העתידית ועשוי גם לעשות את דרכו לדור הבא של ניסאן קשקאי ורנו קדג'אר.


לדגמי אינפיניטי בישראל - אינפיניטי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה