5 שנים לאחר ששברולט עזבה את אירופה, גם אינפיניטי החליטה על מהלך דומה. מותג היוקרה היפני בוחר לנטוש את היבשת הישנה לאחר שנים של מכירות נמוכות במיוחד, ובמקום זאת יתמקד בשווקים הצומחים בסין ובארה"ב - עם לא פחות מ-5 דגמים חדשים שיוצגו עבור השוק הסיני ב-5 השנים הקרובות.
במסגרת תכנית ההתייעלות של המותג, יופסק בחודשים הקרובים הייצור של שני הדגמים האירופאים - ה-Q30 המשפחתית ורכב הפנאי QX30, אשר שניהם מבוססים על הדור הקודם של מרצדס A קלאס ומיוצרים בסנדרלנד, אנגליה.
בנוסף תעצור אינפיניטי את הייצור של מנועי הדיזל, ותחל בתכנית "חשמול" של המותג החל משנת 2021. יצור הדגמים יתמקד בשנים הקרובות בתחום רכבי הפנאי, כאשר שיתוף הפעולה עם ניסאן - מותג האם - צפוי להיות נרחב יותר, כנראה על חשבון ההתבססות על דגמי מרצדס.
למהלך לא צפויה להיות השפעה על השיווק של אינפיניטי במזרח אירופה (בעיקר רוסיה), המזרח התיכון וסין - וגם אצלנו ייתכן ומדובר בבשורה חיובית עבור המותג, למרות הפרידה משני דגמי הבסיס. היבואנית המקומית תשווק בישראל כלי רכב בתקינה אמריקאית, מה שאומר שהיצע הדגמים צפוי להיות רחב יותר. הרכישה של הרכבים בדולר האמריקני, לפחות בטווח הנראה לעין, אמורה לשפר את כושר התחרותיות של היבואנית.
אינפיניטי Q30, שאמורה היתה להיות מקדם המכירות המשמעותי ביותר של המותג באירופה, מכרה בשנה האחרונה רק 3,062 יחידות ביבשת - לעומת המתחרה אודי A3 שמכרה 142,000 יחידות, מרצדס A קלאס עם 153,000 יחידות ואפילו אלפא ג'ולייטה הותיקה מכרה 26,000 יחידות.
בתחום הפנאי המצב של אינפיניטי בעייתי אפילו יותר: אינפיניטי QX30 נמכר השנה באירופה ב-989 יחידות בלבד, לעומת 72,000 יחידות של מרצדס GLA ו-57,000 יחידות של אודי Q3.
בישראל רשמה אינפיניטי 558 מכירות ב-2018, נתון המהווה צמיחה של כ-34% לעומת השנה שלפניה.
לדגמי אינפיניטי בישראל - אינפיניטי
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות