חשיפתו של אינפיניטי QX30 החדש בתערוכת לוס אנג'לס אמש גרמה לי להרים גבה. האם על מזבח "מתקפת הדגמים" הייתה מוכנה יצרנית היוקרה הביתית של ניסאן לוותר על ייחודו של דגם כל כך חשוב ולהוציא לאוויר העולם את מה שתהיה לא יותר מאשר גרסת "גובה" שלישית של ה-Q30? או שמא הם בטוחים שהמתכון אליו הם קלעו הוא כה מוצלח שאין שום סיבה אמתית לשנותו, ו"סתם Q30 מוגבה" הוא בדיוק מה שהלקוחות מבקשים? את התשובות לכל השאלות האלו נקבל כאשר יגיע ה-QX30 ארצה. אבל כרגע בואו נתמקד בחשיפה עצמה.
אז כמו שבטח כבר הבנתם, מדובר ב"עוד" גרסה ל-Q30 שנחשף לפני כשלושה חודשים. הוא עצמו נחשף אז בשני דגמים עם גובה גחון שונה - גרסה רגילה, וגרסת 'ספורט' נמוכה מעט יותר. אינפיניטי אינה מציינת בכמה הוגבה ה-QX30 ביחס ל-Q30, אך היא כן מציינת את גובהו המלא שעומד על 153 ס"מ שהם 4 יותר מהגרסה הרגילה ו-5.5 יותר מגרסת 'ספורט'.
מעבר להיותו גבוה יותר, מובדל ה-QX30 מאחיו הנמוך באיפור השטח שלו שכולל פגושי פלסטיק שחורים שבמרכזם פלסטיק בהיר המדמה מגלש ופלטת מיגון גחון. וזה הכל, אלה כל השינויים. נראה קצת תמוה שאינפיניטי לא השכילה להבדיל את הג'יפון שלה מהמכונית עליה הוא מבוסס. הרי את יכולות השטח הג'יפונים כבר איבדו, אז עכשיו לוקחים להם גם את העיצוב הקשוח והמובדל? נראה כמו צעד אחד רחוק מדי.
אינפינטי QX30. גבוה יותר ב-4 ס"מאינפיניטי QX30, כמו אחיו ה"סטנדרטי", מתבסס בכבדות על מרצדס A קלאס וחולק עימו את הפלטפורמה כמו גם חלק נכבד מעיצוב הפנים. למרות ההצהרות על השקעה העצומה בעיצוב, חיטוב ופיסול סביבת הנהג והנוסעים, נראה שאינפיניטי לא ממש הצליחה (או פשוט בחרה שלא) להסתיר את המושבים, לוח המחוונים ובערך כל הכפתורים המפוזרים ברחבי התא שנלקחו ישירות ממחסן החלפים של הגרמניה.
אינפינטי QX30. מתבסס בכבדות על ה-A קלאס ולא ממש מסתיר את זהלא מפתיע אם כך, שאינפיניטי מרבה בשימוש במילים גדולות וסופרלטיבים "מפוצצים", אך נמנעת מלספק פרטים טכניים ממשיים, מלבד כאמור הגובה של הרכב והעובדה שהוא יקבל מערכת הנעה כפולה. היצע המנועים ככל הנראה יעבור ישירות מה-Q30 ויכלול מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר טורבו בנזין, ו-2.2 ליטר טורבו דיזל. רשימת האבזור - כיאה לאינפיניטי - תהיה ככל הנראה ארוכה למדי והאופי כנראה יהיה ספורטיבי יותר מזה של המכונית עליה מבוסס ה-QX30.
לדגמי אינפיניטי בישראל -
אינפיניטי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות