הצגתה הרשמית של יורשת ה-147 הותיקה מתוכננת אמנם לתערוכת ג'נבה שתיערך בחודש מרס 2010, אך הנתונים הראשונים אודות הג'ולייטה הותרו כעת לפרסום ברשת- ויש בהחלט למה לצפות.
אלפא רומיאו ג'ולייטה מבוססת על פלטפורמה מוגדלת במעט של פיאט בראבו. האורך הכללי של הג'ולייטה עומד על 435 ס"מ, הרוחב הוא 180 ס"מ ובסיס הגלגלים מסתכם ב-263 ס"מ, הממקמים את הג'ולייטה במרכז הקטגוריה.
אלפא רומיאו ג'ולייטה החדשה. קווי העיצוב מוכרים מהאחות הקטנה, אלפא רומיאו מי.טו / צילומים: יצרן
היצע המנועים כולל שני מנועי בנזין מוגדשי טורבו בנפח 1400 סמ"ק המנפקים 140 כ"ס ו-170 כ"ס, וכן מנוע בנזין מוגדש בנפח של 1750 סמ"ק המנפק 235 כ"ס. בעתיד צפויים להצטרף להיצע גם צמד מנועי דיזל בנפחים של 1.6 ו-2.0 ליטרים (105 ו-170 כ"ס בהתאמה). כמו כן, הג'ולייטה מצויידת בתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה, ובתיבה רובוטית כפולת מצמדים, הצפויה ליטול את עיקר המכירות בישראל. כמו אחותה הקטנה, אלפא רומיאו מיטו, גם אלפא רומיאו ג'ולייטה תצוייד במערכת DNA המכיילת את תגובות המנוע, תיבת ההילוכים, המצערת והמתלים בהתאם למאפייני הנהיגה הנדרשים.
כמו המי.טו, גם הג'ולייטה ממשיכה את קו העיצוב הייחודי של אלפא רומיאו, שתחילתו ב-8C קומפטיציונה היפהפייה. הפנסים המעוגלים, קו החלונות הגבוה המסתיים בקורה C עבה במיוחד וכן השבכה הקדמית הנמוכה אשר במרכזה בולט המשולש ההפוך שממשיך עד לשמשה הקדמית, כל אלו מסתמנים כסגנון הנוכחי של אלפא רומיאו- אותו נראה כנראה גם בדגמים הבאים.
במקור, תוכננה הג'ולייטה להיקרא בשם "מילאנו", אך סגירתו של מפעל פיאט בעיר עוררה סערה ציבורית סביב בחירת השם. לבסוף הוחלט להשתמש בשם "ג'ולייטה", אשר שימש בשנות ה-50 וה-60 את היצרן כשם העל לדגמי הספיידר, הספרינט והברלינה, הוקם לתחיה בשנות ה-70 וה-80 עם מכונית סאלון נשכחת וכעת חוזר לסיבוב נוסף.
השקתה של אלפא רומיאו ג'ולייטה צפויה, כאמור, בתערוכת ג'נבה בחודש מרס, ובישראל אנו צפויים לראותה לקראת חודש יולי 2010.
לדגמי אלפא רומיאו בישראל - אלפא רומיאו
פורסם לראשונה ב- 07.12.09
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות