דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלפא רומיאו סטלביו נחשף - הג'יפון הראשון

Getting your Trinity Audio player ready...


זהו. עכשיו אפשר להגיד בפה מלא שהקרוסאוברים השתלטו עלינו באופן מלא ומוחלט. עם ההשקות בשנה האחרונה, שמהן אלפא רומיאו סטלביו הוא האחרון, סגרו שלוש יצרניות היוקרה היחידות (לא כולל יצרניות ספורט קיצוניות דוגמת פרארי ולמבורגיני) שעדיין נעדרו קרוסאוברים מהיצע הדגמים שלהן גם את הפינה הזו. האחרונה בהחלט שנותרה לעמוד איתנה מול אופנת ההגבהה היא רולס רויס, כאשר אפילו יריבתה הגדולה ביותר בנטלי כבר נכנעה.

אלפא רומיאו סטלביו

אלפא רומיאו סטלביו נחשף אחרי הג'וליה, איתה הוא חולק פלטפורמה, ומהווה למעשה את הדגם השני בליין דגמי הדור החדש של היצרנית האיטלקיה. בשנים הקרובות צפויה אלפא רומיאו להציג גם ג'ולייטה חדשה שהשמועות אומרות שתתבסס גם היא על פלטפורמה מקוצרת של הג'וליה והסטלביו, ותקבל הנעה אחורית.
 
הסטלביו יתחרה בג'יפונים דוגמת מרצדס GLC, ב.מ.וו X3 וחבריהם, ומידותיו הן, בהיעדר מילה אחרת, מעניינות. אחד הקווים המנחים בעיצובו הוא כוחניות, ולכן אורכו וגובהו צנועים יחסית, עם 468 ס"מ ו-165 ס"מ בהתאמה. לעומתם, עם רוחב של 216 ס"מ הסטלביו יותר מכמעט כל קרוסאובר אחר בשוק. לצורך השוואה, רוחבו של אודי Q7 - ענק לכל הדעות - הוא 196.8 ס"מ "בלבד". יש לציין, אם זאת, שאלפא אינה מוסרת האם הרוחב המדובר כולל את מראות הצד או לא.

אלפא רומיאו סטלביו

בפנים הסטלביו דומה עד זהה לג'וליה, עם תא נוסעים שהרבה יותר קרוב בעיצוב לב.מ.וו של היום מאשר לזה של פיאט של פעם כמו בג'ולייטה ובמיטו. במרכז הקונסולה נמצא מסך 8.8 אינץ' עם מערכת מולטימדיה חדשה. 

אלפא רומיאו סטלביו

אבל אלפא רומיאו "החדשה" לא באמת רוצה למכור לכם מושבים נעימים, מסכים גדולים או כפתורים קליקיים, היא רוצה למכור לכם נשמה. ולכן, כמו שעשתה עם הג'וליה, היא חושפת את הסטלביו הראשון בגרסת התלתן הירוק. 

אלפא רומיאו סטלביו

גם כאן המנוע הוא 2.9 ליטר כפול טורבואים עם 510 כ"ס, וגם כאן הוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית מבית ZF ומאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות. אך בשונה מהג'וליה, הסטלביו תלתן יגיע רק עם מערכת הנעה כפולה, שיכולה לשלוח עד 100% מהכוח לגלגלים האחוריים, עד 85% לקדמיים ומאחור היא יכולה גם לפצל את הכוח בין הגלגל הימני לשמאלי לטובת "היגוי וקטורי" - בקרת משיכה טובה ואפקטיבית יותר שבמקום לבלום את הגלגל שאיבד אחיזה, שולחת כוח לזה עם האחיזה המיטבית.

אלפא רומיאו סטלביו

לצד המנוע ומערכת ההנעה המתוחכמת, מקבל הסטלביו תלתן גם מערכת DNA חדשה, עם מצב "מירוץ" קיצוני עוד יותר מזה הדינמי, ומצב "מזג אוויר קשה" (All Weather) שמפנה את מקומו למצב "חסכון מתקדם" (Advanced Efficiency) תחת האות "A" בבורר המצבים.

אלפא רומיאו סטלביו

את חבילת הדינמיות סוגרים בולמי זעזועים מתכווננים, בלמים קראמיים ועוד אי אילו צעצועים שעזרו לסטלביו להקיף את הנורבורגרינג בזמן של 7 דקות ו-59 שניות. מהיר יותר מפורשה קאיין טורבו S ב-0.74 שניות והמהיר ביותר מבין דגמי הייצור הסדרתי.

אלפא רומיאו סטלביו

מאוחר יותר צפויה אלפא רומיאו להשיק גרסאות נוספות של הסטלביו, עם מנועים שיתחילו בנפח 2.0 ליטר עם 280 כ"ס. מאוחר עוד יותר, מי יודע, אולי אפילו נראה את מנועי הדיזל של הג'וליה תופסים גובה עם הסטלביו. לישראל צפוי אלפא רומיאו סטלביו להגיע ברבעון השני של 2017.


לדגמי אלפא רומיאו בישראל - אלפא רומיאו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה