זה לא סוד שביואיק סובלת מתדמית בעייתית. בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, האסוציאציה של
ביואיק היא בדרך כלל של מכונית לאנשים מבוגרים. אבל למרות הקשיים הכלכליים של חברת האם, ג'נרל מוטורס, וההחלטה לסגור מספר מותגים בחברה, ביואיק נשארת. למה? בשוק הסיני התאהבו בביואיק, והשם עצמו נושא מאחוריו מורשת טכנולוגית מרשימה. כעת מנסים האמריקאים להחזיר את הכבוד האבוד למותג, כחלק מהרנסנס הכולל העובר על היצרן – דווקא בזמנים קשים אלה.
ביואיק לה קרוס (La Crosse) החדשה היא חוד החנית במתקפה של החברה האמריקאית על שוק מכוניות הסדאן היוקרתיות בארצות הברית, ובראשן
לקסוס GS ואקורה TL. למעשה מדובר במכונית דומה מאוד ל
אופל אינסיגניה האירופאית – שתיהן מבוססות על פלטפרומת אפסילון 2 הגלובלית של ג'נרל מוטורס.
המתקפה מתחילה בעיצוב החיצוני: אפשר לומר שלום לעיצוב חסר ההשראה של הדור הקודם. ביואיק לה קרוס החדשה משלבת בתוכה, בפעם הראשונה, קימורים נאים עם אלמנטים השאולים ממכוניות "קופה-סדאן" – כלומר קו גג משתפל ונמוך ומראה חסון. המכונית, אגב, שואלת את עיצובה ממכונית הקונספט ביואיק אינביקטה, שהוצגה בתערוכת בייג'ינג 2008.
היצע המנועים אף הוא ממשיך את הרנסנס של ביואיק. מנוע הבסיס הוא יחידה חדשה לגמרי בנפח 3.0 ליטרים ובתצורת V6 שהוצגה לאחרונה, ומפיקה 255 כוחות סוס מרשימים באמצעות מערכת הזרקה ישירה. היחידה הבכירה ממשיכה מהדור הקודם – 3.6 ליטרים V6, עם 280 כוחות סוס – למעשה גרסה מוחלשת של המנוע המצוי בקדילאק CTS. ועוד תוצאה של המשבר הכלכלי: מנוע ה-V8 שהוצע בדור הקודם לא יוצע בביואיק לה קרוס החדשה, כמו גם יחידת ה-3.8 ליטר המיושנת. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה, אשר פותחה על ידי ג'נרל מוטורס. בביואיק מבטיחים גם איכויות ניהוג מצוינות תודות להתבססות על פלטפורמת אופל אינסיגניה האירופאית.
בביואיק מבטיחים כי לא שכחו את תא הנוסעים, שזכה לתשומת לב מיוחדת. סביבת הנהג מאופיינת בקווים משתפלים ומעוגלים המזכירים את העיצוב החיצוני, והקונסולה המרכזית מזכירה את שאר דגמי החברה החדשים. לבד מזאת, תא הנוסעים יציע את התפנוקים המקובלים במסגרת 3 רמות הגימור. בגרסאות הגבוהות יותר, תציע ביואיק לה קרוס החדשה גם מושבי עור מחוממים וחשמליים, והנעה כפולה כאופציה, בעוד שהגרסה הבכירה ביותר תציע גם מתלים מגנטיים אדפטיביים.
בביואיק יודעים גם לספר על מספר טכנולוגיות לא שגרתיות, כגון תצוגה עילית של המהירות על השמשה ומערכת תאורה אדפטיבית המפנה את הפנסים בהתאם לתוואי הדרך, כמו גם מערכת לניטור שטחים מתים המקובלת אצל המתחרות מיפן וגרמניה. בתחום הבטיחות אפשר לצפות ל-6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות כסטנדרט בכל הדגמים.
יצורה של ביואיק לה קרוס החדשה יתחיל בקיץ במפעל ג'נרל מוטורס בקנזס, ארה"ב – ושיווקה שם יתחיל זמן קצר לאחר מכן. החשיפה הרשמית של המכונית תערך בתערוכת דטריוט באמצע ינואר 2009. ומה איתנו? ביואיק לה קרוס צפויה לקבל תקינה אירופאית הנחוצה על מנת לשווקה בשוק הרוסי החשוב – ולכן תגיע גם אלינו לקראת תחילת 2010, אך עוד מוקדם לדבר על מחירים או רמות אבזור.
לדגמי ביואיק בישראל - ביואיק
פורסם לראשונה ב- 09.01.09
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות