אחרי מספר שנים של הצלחה לא מבוטלת ביבוא האישי, קדילאק תחל לשווק בקרוב את האסקלייד ביבוא סדיר. מדובר ברכב פנאי עצום, שיהיה הדגם היקר ביותר בהיצע של קדילאק - ויתמקם מעל ה-CTS-V, שנמכרת כיום ב-620,000 ש"ח. היבואנית מצפה לעשרות בודדות של מסירות בשנה.
האסקלייד העצום מתפרש לאורך של 518 ס"מ, רוחב של 204.4 ס"מ, גובה של 189 ס"מ ויש לו בסיס גלגלים באורך של כ-3 מטרים. לשם השוואה, שברולט טראוורס אמנם מציע אורך כללי דומה ובסיס גלגלים ארוך יותר, אך האסקלייד גבוה ממנו בכ-10 ס"מ ורחב בכ-5 ס"מ. מרווח הגחון של הקדילאק הענק עומד על כ-20.3 ס"מ, והוא מציע 7 מקומות ישיבה כסטנדרט.
האלמנט המסקרן ביותר באסקלייד הוא המנוע העצום, בסגנון שכמעט כבר לא קיים. מדובר במנוע בנזין V8, בנפח של 6,200 סמ"ק - לא פחות. ההספק עומד על 420 כ"ס ב-5,600 סל"ד והמומנט הוא 46.9 קג"מ ב-4,100 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת 10 הילוכים אוטומטית, והרכב זמין בגרסאות הנעה אחורית או כפולה.
כמיטב המסורת האמריקאית, קדילאק אסקלייד יציע את מגוון האביזרים - הנצרכים והמופרכים - שאהובים על אנשי היבשת החדשה. חישוקי הגלגלים יגיעו לקוטר של 22 אינץ', ויש גם אופציות למסכי DVD מאחור, שטיפה למצלמת הרוורס, מערכת אקטיבית לסינון רעשים, שטיחים העמידים בתנאי מזג אוויר שונים, כוונון חשמלי גם למושבים מאחור, דוושות עם כוונון חשמלי, מערך מצלמות היקפי, מדרגות צד חשמליות, חימום למושבים ולגלגל ההגה, בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, ואפילו עזרים לנסיעה בשטח כמו הילוך כוח ונעילה לדיפרנציאל האחורי.
עדיין לא ידוע מה יהיה מפרט האבזור של הגרסאות שיגיעו לישראל, אך הוא צפוי להיות עשיר למדי. המחירים בארה"ב מתחילים ב-75,000 דולר (לעומת מחיר כניסה של כ-40,000 דולר לקדילאק XT5). בתרגום לעברית, המשמעות היא שמחירו ההתחלתי של קדילאק אסקלייד בישראל צפוי להיות גבוה מ-600,000 שקלים, אך המחיר המדויק יפורסם רק בהשקה הרשמית שתתקיים בסוף חודש אוגוסט.
האסקלייד מגיע לישראל כ-3 שנים לאחר שהושק הדור השלישי שלו, בשנת 2015. לקראת תחילת השנה הבאה צפוי להגיע לישראל גם רכב הפנאי הקטן של קדילאק, ה-XT4, שיהיה כמובן משמעותי הרבה יותר בכל מה שנוגע להיקף המכירות.
לדגמי קדילאק בישראל - קדילאק
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות