בקצרה:
- מהינדרה תחשוף רכב שטח חשמלי
- עם שם ועיצוב דומה לגרסת הבנזין הפופולרית
- ייתכן וישווק גם מחוץ לגבולות הודו
חשמל ושטח: ענקית הרכב ההודית מהינדרה תחשוף בשבוע הבא קונספט לרכב שטח חשמלי. מדובר בחלק ממהלך כולל של השוק ההודי הנמצא בשלבים הראשוניים של מעבר להנעה חשמלית.
הקונספט אותו תציג מהינדרה מכונה טאר-E, ובכך רומזת היצרנית כי מדובר בגרסה חשמלי לרכב השטח אותו הציגה לפני שלוש שנים עם דמיון ממש לא מקרי לג'יפ רנגלר.
מהינדרה חושפת רק תמונות תקריב על חלקי מרכב שונים, כך שלא ניתן לקבל אינדיקציה האם העיצוב אכן יהיה דומה לטאר הרגיל, בעל מראה קשוח ומרשים אך שאינו יעל במיוחד מבחינה אווירודינמית, תחום המקבל חשיבות גדולה מאי פעם במעבר התעשייה להנעה חשמלית.
חשמל במקום בנזין: הטאר הרגיל מבוסס על שלדת סולם עם סרן חי מאחור ומתלה קדמי נפרד, תצורה דומה לטויוטה לנד קרוזר, פורד ברונקו ומרצדס G קלאס, סוג של פשרה בין יכולת שטח עם מהלך מתלה ראוי (מאחור) ויכולת דינמית סבירה על הכביש.
יתכן כי מהינדרה תבחר להסב את הטאר לחשמל, בדומה לפורד המבססת את ה-F-150 לייטנינג על אותה שלדה של גרסאות הבנזין, ובכך ניתן יהיה לשמור על יכולת עבירות גבוהה. מאידך, יתכן והוא יבוסס על הפלטפורמה הייעודית של פולקסווגן (MEB), אותה מהינדרה תשלב בהיצע החשמליות העתידי שלה. עם אותן מערכות הנעה ואותם מצברים מוכרים מהיצע החשמליות של היצרנית הגרמנית.
מה אנחנו חושבים: בשונה מהשוק הסיני בו דגמים חשמליים מבוססים היטב וזוכים לפופולריות אדירה כשהם מהווים כ-24% מסך מכירות רכב חדש, בשוק ההודי הוא נמצא בחיתוליו. אבל הוא צפוי לגדול משמעותית בקרוב, החל בהיצע דגמים שישיקו בקרוב הענקיות המקומיות מהינדרה וטאטא, כמו גם כניסה של דגמים חשמליים ממותגים זרים לזירה, לצד השקעה מסיבית בהקמת תשתיות טעינה.
הטאר החשמלי ללא ספק עשוי לזכות לפולאריות גבוהה בשוק הביתי שלו. אבל עוד יותר מעניינת מכך העובדה שמהינדרה בחרה לערוך את אירוע ההשקה לא בחצי היבשת, אלא בקייפטאון דרום אפריקה, בחירה שאולי מסמלת כוונה לשווק אותו לא רק בשוק הביתי.