לגרסת 5 המושבים עיצוב דומה לגרסת ה-L פרט למימד האורך כמובן. העיצוב החיצוני מציג אבולוציה מהדור הנוכחי וכמיטב האופנה הפנסים הפכו צרים, פנסי הערפל שוכנים בתוך כונס אוויר בעיצוב מחודד וסבכת 7 החריצים מציגה מראה מעודכן. הפנסים מאחור צרים גם כן, כאשר בגרסה זו הם מחוברים בגימור שחור ואילו קו המתאר העליון בחלונות יורד מטה ממש לפני הקורה האחורית - לעומת זה שבגרסת ה-L היורד הרחק אל השמשה האחורית. בג'יפ מציינים כי ישנם 8 חישוקים שונים המגיעים עד לקוטר של 21", לראשונה בגרנד צ'ירוקי.
העיצוב הפנימי זהה בין הגרסאות, ובג'יפ מציינים כמובן את קפיצת המדרגה בכל הקשור לאיכות החומרים. נפגוש כאן לא מעט דיפוני עור ועץ שבנוסף לדשבורד נמצא גם בדלתות ועל ההגה.
לעומת הדור היוצא, ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש מציג צמיחה במימדים גם בגרסה הקצרה. אורכו עומד על 491.5 ס"מ (ארוך ב-3.3 ס"מ; גרסת L ארוכה ממנו ב-28.9 ס"מ), רוחבו עומד על 196.4 ס"מ (ללא מראות, רחב ב-2.1 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד כעת על 296.4 ס"מ (ארוך ב-5 ס"מ). תא המטען מציג נפח של 1,067 ליטרים (עד לגובה התקרה) ויכולת הגרירה מגיעה עד 3,265 ק"ג (תלוי גרסה). כמו כן רוחב הסרנים גדל ב-36 מ"מ לטובת שיפור התנהגות הכביש.
יחידות הנעה
ג'יפ גרנד צ'ירוקי יציע מספר יחידות השוכנות גם בגרסת ה-L הארוכה, וביניהן כאלו שחביבות על הקהל האמריקאי, כגון V6 בנפח 3.6 ליטרים בהספק של 293 כ"ס ו-V8 בנפח 5.7 ליטרים בהספק של 357 כ"ס. לצידן תוצע לראשונה גרסת פלאג-אין הייבריד שבג'יפ עונה לשם 4xe ושיווקה יחל בתחילת השנה הבאה.
ליחידה הנעה זו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים הפועל בשיתוף שני מנועים חשמליים. ההספק המשולב עומד על 375 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 64.9 קג"מ. סוללת 17 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 40 ק"מ. לכל יחידות ההנעה תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
שטח
לגי'פ גרנד צ'ירוקי אופציה למתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון של עד 28.7 ס"מ ומעבר מים של עד 61 ס"מ. כמו כן ישנו דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, הילוכי כוח ואפשרות לניתוק מוט מיצב.
לגרנד צ'ירוקי החדש מערכת ניתוק אוטומטית של הסרן הקדמי, כך שבמקרים בהם אין צורך בהנעה כפולה, הרכב יעבור אוטומטית להנעה אחורית בלבד לטובת צמצום צריכת הדלק. כמו כן ישנה תיבת העברה אקטיבית המנתבת את הכוח לגלגל בעל האחיזה הגבוהה ומסוגלת להעביר עד 100% מהכוח בין הסרנים.
אבזור ובטיחות
הגרנד צ'ירוקי יוצע עם אבזור עשיר הכולל למשל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מסך מולטימדיה בגודל 8.4" או 10.1" עם קישוריות אלחוטיות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, קישורית בלוטות' כפולה, עדכונים Over the Air, וכן אופציה למסך מולטימדיה גם לנוסע בגודל 10.25" ומסכי 10.1" ליושבים מאחור. עוד נמצא כאן מערכת שמע מבית "מקינטוש" עם 19 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי לשני מכשירים, כוונון חשמלי למושבים כולל לתמיכה הצידית, מערכת עיסוי, חימום ואוורור במושבים הקדמיים והאחוריים, מראה פנימית דיגיטלית, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית צבעונית בגודל 10", תאורת לד מלאה, תאורת אווירה בעלת 5 צבעים ועוד.
בבטיחות יוצעו כסטנדרט מערכת בלימת חירום המזהה הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקקים ושמירה על מרכז הנתיב, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור. בנוסף יוצעו מערכות אופציונליות כגון מערכת לראיית לילה המזהה הולכי רגל וחיות ומערכת זיהוי תנועה חוצה מלפנים כולל בלימת חירום אוטונומית.
פורסם לראשונה ב- 30.09.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות