לא מעט רכבים מוכרים זכו בתקופה האחרונה להנעה היברידית-נטענת, אבל רכב שטח קשוח כמו ג'יפ רנגלר שמקבל סוללה ושקע טעינה - זה עדיין מחזה נדיר. הרנגלר המחושמל מקבל את הכינוי 4xe; המכירות באירופה, סין וארה"ב יחלו בתחילת 2021 ומסמלת, יבואנית ג'יפ בישראל, נמסר כי בשלב זה נבחן השיווק מול היצרן וההערכה היא כי ג'יפ רנגלר 4xe יגיע ארצה לקראת שנת 2022.
במקביל חושפת ג'יפ רכב פנאי-שטח חדש וגדול מימדים בשם וואגוניר, שבשלב זה מוגדר כקונספט - אך אמור לרדת לפס הייצור בשנה הבאה וגם הוא צפוי להגיע לישראל, ככל הנראה לקראת הרבעון האחרון של 2021.
ג'יפ רנגלר פלאג-אין
הרנגלר PHEV יזכה לגימורים שונים בצבע כחול, כמו למשל בלולאות הגרירה, במדבקות שונות שיפוזרו על הרכב, במסגרת שם הגרסה וכמובן בתגיות 4xe. בפנים הרכב ישנה תפירה בצבע כחול.
גרסת הפלאג אין הייבריד של הרנגלר עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים ויחד עם שני מנועים חשמליים ההספק המשולב עומד על 375 כ"ס ו-64.9 קג"מ. למנוע משודכת תיבה אוטומטית מבית ZF בעלת 8 הילוכים ואילו החיבור בין מנוע הבנזין והחשמלי מבוצע על-ידי מערכת של מצמדים כפולים. הסוללה ברנגלר בגודל 17 קוט"ש ומספקת טווח נסיעה חשמלי של כ-40 ק"מ - נתון מעט נמוך בהתחשב בגודל הסוללה, ככל הנראה בשל משקל הרכב וגודלו.
לרנגלר ההיברידי בורר מצבי נהיגה בשם E Select הכולל מצב "היברידי" בו הרכב ינצל קודם את ההנעה החשמלית ויצרף את מנוע הבנזין בעת הצורך (זהו גם מצב ברירת המחדל כאשר הסוללה מגיעה לרף המינימלי להטענה). במצב ה"חשמלי" הרכב יסע כמובן על חשמל בלבד, אלא אם הנהג ילחץ על דוושת ההאצה עד סופה ואז יצטרף מנוע הבנזין. המצב השלישי הוא eSave המאפשר שימוש במנוע הבנזין בלבד במקביל להטענה של הסוללה, תוך שמירת האנרגיה לטיולי שטח נטולי זיהום או לטובת כניסה לאיזורים עירוניים בהם אין כניסה לרכבים מזהמים.
ג'יפ רנגלר המחושמל לא מוותר על יכולות השטח והוא אף יוצע בגרסת "רוביקון" קשוחה, עם זווית גישה של 44 מעלות, זווית בטן של 22.5 מעלות, זווית נטישה של 35.6 מעלות, מרווח גחון של 27.4 ס"מ ויכולת צליחת מים בעומק של 76 ס"מ.
ג'יפ ואגוניר חוזר
ג'יפ החליטה להחזיר לחיים את אחד הדגמים האיקוניים שלה, ג'יפ וואגוניר. ה-SUV הגדול, שהיה לרכב נפוץ למדי בארה"ב מאז הושק בשנת 1962 ועד להפסקת הייצור בתחילת שנות ה-90, חוזר כעת בגרסה יוקרתית. הדור החדש מוגדר עדיין כקונספט, אך בג'יפ מציינים שייצורו יחל בשנה הבאה במפעלי החברה בווארן (פרבר של העיר דטרויט).
בג'יפ מבטיחים שהוואגוניר החדש יצויד במיטב הטכנולוגיה ויציע איכות נסיעה גבוהה במיוחד. תא הנהג כולל 4 מסכים דיגיטליים - לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד בגודל 12.1 אינץ', מסך שליטה נוסף על בקרת האקלים וכוונון המושבים בגודל 10.25 אינץ' ומסך רביעי לנוסע באותו הגודל. בשורה השנייה בין מושבי הקפטן ישנו מסך שליטה נוסף בגודל 10.25 אינץ' וגם מסכים לכל נוסע בגודל 10.1 אינץ'.
עוד ברשימת האבזור ניתן למצוא מערכת שמע משודרגת מבית McIntosh עם 23 רמקולים, גג פנורמי עם תמונת מפת העיר דטרויט, מתלי אוויר ותאורת לד מלאה עם רצף תאורה דינאמי בפתיחה וסגירה של הרכב.
השבכה הקדמית בעלת שבעת החריצים מוארת ומוקפת גימור עץ כהומאז' לגימורי העץ בוואגוניר המקורי, וכך גם ההגה בעל שני החישורים. בפנים ישנם כמובן ריפודי עור, גימורי אלומיניום ועץ, דיפון תקרה "דינאמיקה" (בדומה לאלקנטרה), תאורת אווירה, עד 7 מושבים ואפשרות בחירה ב-2 כיסאות קפטן בשורה השנייה וגם בשלישית.
בג'יפ מציינים כי הוואגוניר יעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית-נטענת ויקבל מערך בטיחות נרחב. ובשלב זה לא נמסרו פרטים מלאים.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות