בקצרה:
הרנגלר זכה לעדכון עיצובי קל בלבד
מפרט הבטיחות השתדרג באופן משמעותי יותר
בגרסת הרוביקון שודרגה גם יכולת הגרירה והעבירות
גם איקונים צריכים רענון מפעם לפעם. חמש שנים וחצי לאחר שנחשף הדור הנוכחי של ג'יפ רנגלר, מציגה היצרנית האמריקאית מתיחת פנים הכוללת עדכון קל לעיצוב, למפרט האבזור וגם לבטיחות וליכולת השטח. לישראל הוא צפוי להגיע ברבעון הראשון של 2024.
מבחוץ מתבטא השינוי בסבכה חדשה קטנה במעט מבעבר, שינוי שמקל על התקנת כננת המוצעת כעת כתוספת מקורית (מבית וורן) בגרסת 'רוביקון'. לסבכה מספר גרסאות בהתאם לרמת הגימור. יש גם מגוון חישוקים חדשים.
בסביבת הנהג נוסף מסך מגע ("12.3) תקני וגדול מבעבר (היה "5 או "8.4) המבוסס על ממשק עדכני עם צימוד אלחוטי לקארפליי ולאנדרואיד אוטו. ללוח המחוונים מבנה שונה במקצת (עדיין חצי דיגיטלי, עם שני מחוונים אנלוגיים בקצוות) וג'יפ גם טוענת לחומרי דיפון משופרים. חידושים נוספים: ברמות הגימור הגבוהות ('היי אלטיטיוד', 'רוביקון X', 'רוביקון 392') יש כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ובידוד רעשים משופר.
שיפור חשוב יותר התבצע בגזרת הבטיחות. כעת כולל המפרט התקני שש כריות אוויר (נוספו שתי כריות וילון להגנה על ראשי הנוסעים), בעוד שמערכות הבטיחות מתקדמות יותר ומוצעות ברוב רמות הגימור (מרמת הגימור 'ספורט S' ואילך). יש לציין כי הן כוללות התרעה על אי-שמירת מרחק (ג'יפ לא מציינת אם ישנה בלימה אוטונומית, כפי שמוצעת כיום) ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכת לניטור עצמים בשטחים 'מתים' והתרעה על תנועה חוצה לאחור זמינות רק ברמות הגימור הגבוהות.
מה עוד? יש סרן אחורי משופר מבנית ומחוזק בגרסת 'רוביקון', האמור להעניק עמידות טובה יותר בפני עומסים (במיוחד עם גלגלים גדולים) לצד כושר גרירה משופר (עד 2.3 טון). לדיפרנציאלים בגרסה הזו יחס הפחתה קיצוני יותר לטובת עבירות בשטח קשה. גרסת דיזל (3.0 ליטר, 260 כ"ס) הוסרה מההיצע אך הגרסה ההיברידית (4Xe) תוצע כעת גם במפרט בסיסי (ספורט S) זול יותר.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות