ג'נסיס G70 היא מכונית מנהלים יוקרתית שהוצגה לראשונה בספטמבר 2017, כאשר שלוש שנים מאוחר יותר עברה מתיחת פנים מקיפה וזכתה לשפת העיצוב הנוכחית של ג'נסיס אותה פגשנו ב-G80 המשווקת בישראל. כעת חשפה היצרנית הקוריאנית גרסת שוטינג ברייק, מעיין סטיישן ספורטיבית, כאשר המטרה היא חיזוק החדירה לשוק האירופאי בו ג'נסיס מוכרת פחות לעומת השוק האמריקאי שלשמו הוקמה מלכתחילה.
מכירות ראשונות של דגמי ג'נסיס באירופה יחלו בגרמניה, בריטניה ושוויץ. מכלמוביל, יבואנית ג'נסיס בישראל, נמסר כי ג'נסיס G70 שוטינג ברייק תגיע לישראל בהזמנה מיוחדת בלבד. תקדים אותה גרסת הסדאן שתגיע אלינו עוד החודש ורכב הפנאי ג'נסיס GV70 שיושק כאן בחודש הבא.
תצורות שוטינג ברייק במקורן היו גרסאות דמויות סטיישן בעלות 2 דלתות, כאשר הדגם המודרני המוכר בתצורה זו הוא פרארי FF ומחליפתה GTC4 Lusso, אך מאז הופעתה של תצורת הקופרה-ארבע-דלתות, תצורת השוטינג ברייק זלגה גם לדגמים אלו, כמו למשל מרצדס CLS שוטינג ברייק, כאשר במקום תצורת סטיישן רגילה ו"מרובעת", החלון האחורי יורד בזווית חדה יותר.
בעוד עיצוב החזית והפנים זהים לאלו של ה-G70 סדאן, חלקה האחורי של גרסת השוטינג ברייק הוא עיקרו של הדגם, כאשר פרט לזווית החלון האחורי יחידות התאורה המפוצלות של ג'נסיס זוכות בגרסה זו לעיצוב שונה במעט - לעומת הפיצול לשניים בסדאן, ב-G70 שוטינג ברייק הן זלגו אל דלת תא המטען ואף התרחקו במעט מהפנס האחורי הראשי.
מידותיה החיצוניות של ג'נסיס G70 שוטינג ברייק זהות לגרסת הסדאן כאשר אורכה עומד על 468.5 ס"מ, רוחבה עומד על 185.0 ס"מ, גובהה עומד על 140.0 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 283.5 ס"מ. לאור התצורה הסטיישנית תא המטען גדול יותר כמובן ומציע נפח גדול יותר ב-40% לעומת ה-G70 הסדאנית.
ג'נסיס טרם פרסמה נתונים טכניים אודות יחידות ההנעה, אך ניתן להניח כי המנעד יהיה דומה לזה של ה-G70 סדאן המציעה הנעה אחורית ואופציה להנעה כפולה, 3 מנועים ובהם מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטרים (בהספק של 202 כ"ס, המוכר מהסנטה פה), מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.3 ליטרים (בהספק של כ-370 כ"ס, המוכר מקיה סטינגר) ומנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים (בהספק של כ-250 כ"ס).
פורסם לראשונה ב- 12.05.21
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות