דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דאצ'יה סוגרת שנה ומשיקה שלושה דגמים חדשים

Getting your Trinity Audio player ready...


דאצ'יה, מותג הלואו-קוסט של חברת רנו, ממשיכה לעשות כאב ראש גדול מאוד למותגי הרכב בישראל. חברת קרסו, יבואנית מותגי רנו-ניסאן, השיקה בתחילת השנה את דאצ'יה ולמרות שהיא נזהרה בפרסום יעדי מכירות - בעיקר בגלל קושי לצפות את קבלת החוסר בתיבות הילוכים אוטומטית של הקהל הישראלי - מראה נכון להיום מספרים מרשימים מאוד של כ-2,500 מסירות.

הסוד להצלחה, כך עפ"י מנהל המותג, רועי שחורי, הוא שמירה על ערכי המותג, מחירים ברי השגה ומשתלמים למכוניות עצמן, למוצרים הנלווים וכן מחירי אחזקה נמוכים (מטרה המושגת בין היתר בעזרת הצעת מחירי ביטוח מיוחדים. פ.צ). שחורי מוסיף כי גם הקפדה על המודל העסקי של דאצ'יה עזר לפופולריות של המותג לנסוק, אין מבצעים, אין הנחות. "כולם מקבלים את אותו מחיר נמוך ואחיד".

דאצ'יה
דאצ'יה. שנה ראשונה מוצלחת במיוחד / צילום: דאצ'יה
היום, כדי להמשיך את המומנטום, משיקה דאצ'יה ישראל שלושה דגמים שחסרונם בהיצע הדגמים היה מורגש מאוד. במיטב המסורת של דאצ'יה, גם שלושת הדגמים החדשים יוצעו רק עם תיבת הילוכים ידנית. דאצ'יה העולמית כבר הכריזה על תוכניותיה להשיק דגמים אוטומטיים, אולם מוקדם לקבוע תאריכי השקה עולמיים, כל שכן מקומיים.

הראשונה הוא דאצ'יה סנדרו ה"רגיל", כלומר לא גרסת סטפוויי המוגבהת. היא תוצע עם מנוע בנזין 1.2 ליטר המפיק 75 כ"ס שנלקח מרנו קליאו (וירד מהיצע הגרסאות הישראלי של זו האחרונה). האבזור מכובד וכולל בקרת שיוט, 4 חלונות חשמל ודיבורית בלוטות' עם שליטה מההגה. מה שנעדר מהרשימה הוא מערכת המולטימדיה הביתית (והמצויינת) של רנו. מחירה של הסנדרו יהיה 54,990 שקלים. מחיר שיותר קרוב למחיריהן של מכוניות מיני ידניות דוגמת פיג'ו 108 או יונדאי i10 מאשר לסופר מיני שיותר קרובות אליה בממדים.

שני הדגמים האחרים הם למעשה גרסאות נוספות של דגמים שכבר קיימים. אלה יהיו דאצ'יה סנדרו סטפוויי עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל המפיק 90 כ"ס. רשימת האבזור המלאה לא פורסמה, אך היות והיא כוללת בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה, סביר להניח שגם תכלול את האבזור הסטנדרטי של 4 חלונות חשמליים, מראות צד מחוממות עם כיוון חשמלי ועוד. מחירה של הסנדרו סטפוויי דיזל יעמוד על 74,990 שקלים, מחיר שיכול להפוך אותה לאטרקטיבית מאוד למורי נהיגה, ולכאב ראש גדול מאוד עבור חברת לובינסקי שהשיקה לאחרונה גרסת דיזל לסיטרואן קקטוס, אותה היא ייעדה לאותה מטרה אך תמחרה אותה בכ-25 אלף שקלים יותר.

דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר. הבנזין יורד לשטח / צילום: אסף בר-שי

אחרון חביב, ומי שחסרונו היה המורגש ביותר, הוא דאצ'יה דאסטר בנזין בגרסת הנעה כפולה. עד כה הוצע הדאסטר כפול ההנעה עם מנוע הדיזל, שגרם ללא מעט אנשים להסס ולעיתים לחזור בהם מהקניה (לאו דווקא בצדק). כעת יוצע הדאסטר עם מנוע הבנזין שמשרת את גרסאות ההנעה הקדמית - 1.2 ליטר טורבו-בנזין שמפיק 125 כ"ס. מחיריו יהיו נמוכים ב-20,000 שקלים נמוכים מאלה של גרסאות הבנזין - 99,990 שקלים לגרסת לוריאט ו-107,490 לגרסת פרסטיז' הבכירה. כאב הראש כאן עומד להיגרם כנראה לסוזוקי ג'מני, שמאבד את תואר ה"רכב היחיד שבאמת אפשר לרדת איתו לשטח בפחות מ-100 אלף שקל".

לדגמי דאצ'יה בישראל - דאצ'יה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה