בקצרה:
- סביבת הנהג של MG סייברסטר התמתנה בדרך לחשיפה
- עם קיבולת סוללה של עד 77 קוט"ש, טווח של כ-600 ק"מ
- תגיע לישראל בתוך שנה, תעלה כחצי מיליון שקלים
בעוד מספר ימים תחשוף MG את הרודסטר החדשה שלה, סייברסטר, באופן רשמי ומלא בפסטיבל גודווד, אנגליה. פרטים ראשונים כבר פרסמנו לפני כחודשיים, כולל תמונות ראשוניות - אבל אלו היו בעיקר תמונות מבחוץ וסביבת נהג של רכב אב טיפוס. כעת יש כבר תמונות רשמיות של סביבת הנהג, לצד מידע על הסוללות, טוווח הנסיעה - והערכות המחיר. לישראל תגיע סייברסטר במהלך 2024.
השינוי המהותי בין תמונות העבר לאלה הנוכחיות מתבטא בגלגל ההגה, שכעת נראה קונבנציונאלי לחלוטין, במקום מבנה יוק עמוס הבעיות. עבור המתעקשים יוצע האחרון כאפשרות בתשלום נוסף.
על ההגה מותקנים, בין היתר, בורר מצבי נהיגה ומתג ההתנעה, לצד מנופי שליטה ברגנרציה. יישומים שכבר נראו בעבר. עוד חדשות בסביבת הנהג: בורר הילוכים בסמוך למסך המגע המרכזי ומתגי כיוון חשמלי למושבים על גבי הדלת.
מה עוד כדאי לדעת: גג הבד, בדומה לדגמי הרודסטר הקלאסיים של MG מזמן היותה בריטית, חוסך משקל. אך למרות זאת, נראה כי הסייברסטר - שחייבת לשאת סוללות כבדות - אינה רודסטר קלילה כמו פעם, וגם לא קטנה. ממדיה דומים יותר לאלו של מרצדס SL מאשר פורשה 718 בוקסטר למשל.
לסייברסטר בסיס גלגלים של 269 ס"מ (270 ב-SL, לעומת 247.5 בבוקסטר) ומרכב באורך של 453.5 ס"מ (470 ב-SL, לעומת 438 בבוקסטר), ברוחב 191.5 ס"מ (193.5 ב-SL, לעומת 180 בבוקסטר) ובגובה 133 ס"מ (136 ס"מ ב-SL, לעומת 128 בבוקסטר). המשקל העצמי עומד על שני טון - כמה מאות קילוגרם יותר מהפורשה.
היא תוצע עם בחירה בין שתי גרסאות הנעה. עם מנוע אחורי בודד ו-314 כ"ס, או עם צמד מנועים חשמליים (340 כ"ס מאחור, 204 כ"ס מלפנים), הנעה כפולה ו-544 כ"ס - וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות, כפי שהבטיחה היצרנית בעבר.
הגרסה הבסיסית תוצע עם סוללת 64 קוט"ש או 77 קוט"ש, כאשר טווחי הנסיעה ינועו בין 500 ל-580 ק"מ; עדיין לא ברור אם מדובר בטווח לפי התקן הסיני או האירופי.
יש גם הערכות בנוגע למחיר. לפי פרסומים שונים, מחירה של סייברסטר באנגליה צפוי להתחיל ב-55 אלף פאונד- בדיוק כמו פורשה 718 בוקסטר, מחצית ממחיר מרצדס SL. בישראל מדובר בתג מחיר של כחצי מיליון שקלים.
מה אנחנו חושבים: MG סייברסטר היא תוספת מרעננת לשוק הרכב, בו נוכחים מעט (מדי) דגמי רודסטר. וזה מובן, שכן מדובר בדגמים בעלי נפח מכירות קטן, שימושיות מוגבלת ותג מחיר גבוה יחסית. אבל הסינית החשמלית הזו אינה עוד רודסטר חביבה, אלא מי שעשויה להיות רודסטר חשמלית סדרתית ראשונה בהיסטוריה של עולם הרכב. ובכך תקדים היצרנית הסינית את ענקיות הרכב המבוססות והגאות. סימן לבאות.
פורסם לראשונה ב- 11.07.23
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות