דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה סיוויק האצ'בק החדשה נחשפת, כמעט

Getting your Trinity Audio player ready...



עם חשיפת הדור העשירי של הונדה סיוויק, שהחלה לפני כמה חודשים עם חשיפת גרסאות הסדאן והקופה בארה"ב, היצרנית היפנית הבטיחה שהיא רוצה לחזור למקורות. היא רוצה ליצור מכונית שלא רק תהנה מתהילת העבר של הסיוויקים של שנות ה-80 וה-90, אלה גם תיצור תהילה חדשה, של מכונית משפחתית חזקה ומהנה לנהיגה.

כעת היא חושפת קונספט קרוב מאוד לייצור של גרסת ההאצ'בק האירפואית של המכונית, עם "עיצוב פרובוקטיבי ואיכויות דינאמיות מתגמלות", כך עפ"י הונדה.

הונדה סיוויק האצ'בק
הונדה סיוויק האצ'בק. עיצוב פרובוקטיבי / צילום: הונדה

עיצובה ה"פרובוקטיבי" של הסיוויק האצ'בק החדשה הוא, ובכן, בדיוק זה - פרובוקטיבי. עם פתחי יניקת אוויר מפלצתיים מלפנים, שתי יציאות מפלט מגודלות במרכז הפגוש האחורי ושפע של נגיעות ירוק זרחני סביב המרכב, די ברור מה הכיוון אליו מכוונת הונדה, ו"משפחתית סולידית והגיונית" הוא ממש לא אחד מהם.

הונדה סיוויק האצ'בק
הונדה סיוויק האצ'בק. פתחי יניקה מפלצתיים ויציאות מפלט מגודלות

הונדה סיוויק החדשה מציגה ממדים גדולים ביחס לגרסה המוחלפת, היא ארוכה ממנה ב-13 ס"מ (450 ס"מ בסך הכל), רחבה ב-3 ס"מ (180 ס"מ) ונמוכה ב-2 ס"מ (142 ס"מ). הונדה מתייחסת גם ל"בסיס הגלגלים הארוך" שתורם לשימושיות, אבל אינה מפרטת כמה ארוך הוא. סביר להניח שהיות וגרסת ההאצ'בק חולקת רכיבים ופלטפורמה עם הסדאן האמריקאית, שאורכו יהיה סביב (או בדיוק) 270 ס"מ.

הונדה סיוויק האצ'בק
הונדה סיוויק האצ'בק. ארוכה, רחבה ונמוכה מקודמתה

אישוש נוסף לאופי הספורטיבי שהונדה רוצה להעניק לסיוויק מגיע בדמות המנועים ותכנון השלדה והמתלים בו היא עושה שימוש. השלדה של הסיוויק החדשה תהיה קשיחה יותר מקודמתה, ותעזור לה לתגמל את הנהג בהתנהגות כביש טובה וישירה יותר מזו הנוכחית. באשר למנועים, הסיוויק החדשה תהיה הדגם האירופאי הראשון לקבל את ליין מנועי טורבו החדשים של הונדה. אלה יהיו בנפח 1.0 ו-1.5 ליטר שיוצעו לצד גרסה מחודשת של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל.

הונדה אינה מציינת את הספקי המנועים, אבל לפחות על מנוע הבנזין הבכיר אפשר להשליך ממקבילו האמריקאי שמפיק 174 כ"ס ו-22.4 קג"מ של מומנט. מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי של הסיוויק האמריקאית, אגב, נותר מעבר לאוקיינוס.

הונדה סיוויק האצ'בק
הונדה סיוויק האצ'בק. הדגם האירופאי הראשון לקבל מנועי טורבו

הונדה סיוויק החדשה תיוצר, כמו קודמתה, במפעלי החברה באנגליה ושיווקה יחל לקראת תחילת השנה הבאה. הדגם הסופי צפוי להיות מעט שונה מהקונספ שהוצג, אבל משהו אומר לנו שהוא לא יהיה שונה בהרבה.

לדגמי הונדה בישראל - הונדה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה