להונדה סיוויק היו גרסאות היברידיות כבר מהדור השביעי, וכעת מצטרפת גרסה כזו גם לדור ה-11, זה שנחשף כבר באמצע השנה שעברה וטרם הגיעה לישראל. השיווק של הסיוויק הייבריד באירופה יחל בסתיו 2022 ומהיבואנית, מאיר, נמסר כי עדיין אין צפי הגעה לישראל.
יחידת ההנעה שמשרתת את הסיוויק הייבריד החדשה היא אותה אחת השוכנת ברכב הפנאי הונדה CR-V ששיווקו החל לאחרונה בישראל בגרסה ההיברידית. מדובר ביחידת ההנעה ההיברידית החדשה, מסדרת e:HEV, כאשר במקרה זה נפח מנוע הבנזין עומד על 2.0 ליטרים והוא פועל במחזור אטקינסון ומשודך לשני מנועים חשמליים מקבילים.
למעשה מרבית ההנעה של הרכב מתבצעת דרך המנוע החשמלי, בדומה לפעולה בהונדה ג'אז למשל, כך שנתוני הכוח - העומדים על 182 כ"ס ו-32 קג"מ - הם למעשה נתוניו של המנוע החשמלי. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20 ק"מ לליטר, מעט פחות חסכונית מנתוני צריכת הדלק של יונדאי אלנטרה או טויוטה קורולה.
לסיוויק הייבריד בורר הילוכים shift by wire במקום ידית ההילוכים המסורתית, בורר מצבי נהיגה הכולל מצב חיסכון, רגיל וספורט, לצד מצב אישי חדש הניתן להתאמה אישית (תגובת מנוע, תיבת הילוכים, ותצוגה מותאמת בלוח המחוונים) ונוספה אפשרות לנהיגה על חשמל בלבד, כל עוד יש מספיק אנרגיה בסוללה כמובן. כמו כן בהונדה מציינים כי הושם דגש על בידוד הרעשים ותגובות מנוע חלקות יותר.
פורסם לראשונה ב- 24.03.22
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות