דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה סיוויק החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...



בדורות האחרונים הונדה סיוויק מעט איבדה את דרכה, היא הפכה מאחת המכוניות הביצועיסטיות והמהנות בקטגוריה, למכונית אפרורית ומשעממת למדי. הונדה עצמה הודתה בכך והבטיחה כי עם חשיפת הדור העשירי היא תחזיר את הניצוץ לעינייה של המשפחתית שלה.

אמש חשפה הונדה את הסיוויק החדשה, ועל פניו לפחות, נראה שהיא אכן החליטה להכניס לא מעט פלפל לסיוויק החדשה. העיצוב שואב השראה ניכרת מהאקורד החדשה שנחשפה לאחרונה ומהסיוויק קופה הנוכחית. עם פנסי לד מלאים מלפנים (אופציה בתוספת תשלום), מרכב משוך לאחור וגג בתצורת Fastback שמעניקים לה צדודית אתלטית, ופנסים אחוריים מגודלים שזולגים לתוך הספוילר האחורי.

הונדה סיוויק 2016
הונדה סיוויק החדשה. תחזיר את הניצוץ? / צילום: הונדה
הונדה מספרת גם כי בקרוב היא תציג את גרסת ה-Si הספורטיבית המסורתית של ארצות הברית וכן טייפ R חדשה. לא, לא התבלבלנו. כן, זה קורה בערך חודשיים אחרי שהיא החלה לשווק את הטייפ R הנוכחית. יכול מאוד להיות שהונדה בעצם מדברת על אותה טייפ R שהושקה באירופה, אך היצרנית שומרת על ערפול בנושא.

בפנים השינוי פחות משמעותי, עם עיצוב שמראה דמיון לא מועט לגרסת ההאצ'בק הנוכחית אך מוותר על התחושה העוטפת של סביבת הנהג ולוח המחוונים הדו-קומתי. גרסת האצ'בק חדשה,אגב, צפויה גם היא להצטרף להיצע בהמשך, אך גם לא ידוע אם מדובר במכונית חדשה לגמרי או שמא "כניסה חדשה" לשוק האמריקאי עם המכונית הקיימת.

הונדה סיוויק 2016
הונדה סיוויק החדשה. תא הנוסעים פחות מוחצן

הבסיס להונדה סיוויק החדשה הוא פלטפורמה חדשה לגמרי בעזרתה הונדה מבטיחה כאמור להציע את אחת המכוניות המהנות ביותר לנהיגה בקטגוריה. השלדה של הסיוויק החדשה קשיחה מקודמתה בכ-25% וקלה ב-30.8 ק"ג בזכות שימוש נרחב יותר בסגסוגות מתכת קשיחות במיוחד. הונדה מספרת גם כי היא שיפרה את היעילות האווירודינמית שלה ב-12% הודות בין היתר לשימוש בכיסוי מלא של תחתית המרכב.

הסיוויק החדשה גדולה יותר מזו היוצאת עם בסיס הגלגלים שגדל ב-3 ס"מ (270 ס"מ) ורוחב שצמח בכ-5 ס"מ (180 ס"מ). מאידך, היא נמוכה מקודמתה ב-2.5 ס"מ (142.5 ס"מ). התוצאה היא מרווח ברכיים ששופר ב-5 ס"מ במושב האחורי ותא מטען עם נפח שגדל ב-73 ליטר ל-426 ליטרים, שלמרות הגידול המשמעותי, עדיין קטנים מ-440 הליטרים של הגרסה האירופאית.

הונדה סיוויק 2016
הונדה סיוויק החדשה. שואבת השראה מהאקורד והסיוויק קופה

ברשימת האבזור של הסיוויק החדשה אפשר למצוא את מערך הצעצועים המלא החביב על האמריקאים, מערך שנראה שעושה צעדים זריזים לצמצום הפער עם זה האירופאי. היא כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם קישוריות Carplay של אפל ואנדרואיד אוטו של גוגל, לוח מחוונים דיגיטלי מלא (בחלק מהדגמים), מערך הבטיחות האקטיבית Honda Sense שכולל לראשונה גם פונקצית זחילה בפקקים וממשיך להציע בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומית ועוד. הונדה הוסיפה גם מחוון להעברת הילוכים בגרסה הידנית, אך היא אינה מציינת אם המחוון מיועד לחסכון בדלק או חריכת צמיגים במסלול.

המנועים של הסיוויק, שהם אחד השינויים הגדולים ביותר בדור העשירי, למרבה הצער לא מקבלים מספיק התייחסות בהודעת החשיפה של הונדה. היא מספרת על מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי ומנוע 1.5 ליטר טורבו אולם אינה חושפת את ההספקים של יחידות הכח. יחד עם זאת, במסיבת עיתונאים שערכה החברה היא ציינה כי מנוע הטורבו יפיק כ-30 כ"ס יותר ממנוע ה-1.8 ליטר היוצא (כ-172 כ"ס בסך הכל) וכי מנוע ה-2.0 ליטר יפיק 15 כ"ס יותר מזה הנוכחי (158 כ"ס). אנחנו נאלץ להמתין ולראות האם המספרים האלה יאומתו כאשר הונדה תחשוף את הפרטים המלאים. תיבות ההילוכים לשני המנועים תהיינה אוטומטיות רציפות והונדה מבטיחה צריכת דלק של מעל 17 ק"מ לליטר, מספר נאה בהחלט לפי התקן האמריקאי המחמיר.

הונדה סיוויק החדשה תנחת בסוכנויות בצפון אמריקה כבר בשבועות הקרובים. עדיין לא ידוע מתי תנחת בישראל.

לדגמי הונדה בישראל - הונדה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה