הדור החדש וה-11 במספר של
הונדה סיוויק נוחת בישראל, אחרי חודשים ארוכים ללא אופציה משפחתית באולם התצוגה של היבואן המקומי. הסיוויק החדשה תשווק כאן בגרסה היברידית בלבד, עם יחידת הנעה זהה לזו של ה-CR-V. המחיר ההתחלתי עומד על 180 אלף שקלים - יקר ב-30 אלף שקלים ממחירה של הסיוויק הקודמת בגרסת ה-1.5 ליטרים שהציעה הספק דומה, ויקר גם בפער דומה ממתחרות היברידיות כמו טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה. אגב, בשנת 2021 עוד שיווקה הונדה את הסיוויק עם מנוע 1.0 ליטר במחיר כניסה של 135 אלף שקלים, כך שלמעשה רשמה המשפחתית התייקרות של 45 אלף שקלים בתוך פחות משנתיים.
הדגם החדש ישווק כאמור עם מערכת ההנעה ההיברידית המוכרת של הונדה, עם מנוע חשמלי (183 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים והוא האחראי העיקרי להנעה. מנוע בנזין חדש - ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (142 כ"ס) במחזור אטקינסון עם הזרקת דלק ישירה - משמש בעיקר כגנרטור למצברים ומתחבר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) בשיוט מהיר או בתאוצה חזקה.
הביצועים שופרו משמעותית – עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות, קיצוץ 0.4 שניות בהשוואה לסיוויק היוצאת (1.5 ליטר).
הונדה גם מציינת כי מרבית הנסיעה העירונית מתבצעת בכוח החשמל בלבד, מה שמאפשר גם נתון צריכת דלק רשמי נמוך משמעותית של 20.8 ק"מ לליטר.
מרכב הסיוויק החדשה הוקשח ב-19%, עושה שימוש בחלקי מרכב מאלומיניום (מכסה מנוע ודלת תא מטען) עם מערך מיתלים והיגוי שתוכננו מחדש על מנת לשפר את היכולות הדינמיות. בהשוואה לקודמתה היא ארוכה ב-3 ס"מ (455 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (273.5 ס"מ), מה שאמור לאפשר לה מרחב מחיה טוב יותר ליושבים מאחור שגם זוכים כעת לפתחי מיזוג נפרדים וצמד שקעי USB. תא המטען לעומת זאת הצטמצם ב-69 ליטר (345 ליטר) והוא דומה בגודלו לדגמי סופר מיני.
בתוך תא הנוסעים בורר ההילוכים הוחלף במתגים, מה שמאפשר תאי אכסון גדולים יותר בקונסולה שבין הנהג לנוסע וגם עיצוב גלגל ההגה שונה עם מנופי שליטה בעוצמת הרגנרציה מאחוריו.
הסיוויק החדשה תוצע בשלוש רמות גימור.
גרסת הבסיס "אלגנס" כוללת בין היתר מסך מסך מגע חדש וגדול מבעבר ("9 לעומת "7), כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, מושבים מחוממים מלפנים, תאורת לד וחישוקי "17 קלים.
גרסת הביניים "ספורט" מגדילה את החישוקים ל-"18 וכוללת בנוסף גם חיפוי שחור למראות הצד, דוושות אלומיניום, מושבים בשילוב דמוי עור, טעינה אלחוטית ופנסי ערפל מבוססי לד.
גרסת ה"אדוונס" הבכירה כוללת גם תאורה אדפטיבית, גלגל הגה מחומם, מושבי עור מלפנים ובד דמוי עור מאחור, כוונון חשמלי למושבי הנהג והנוסע, חלון שמש בגג, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינץ' ומערכת שמע מתוצרת Bose עם 12 רמקולים.
מערך הבטיחות כולל 11 כריות אוויר עם כריות ברכיים לנהג ולנוסע וכרית אוויר מרכזית ביניהם להפחתת פגיעות ראש במקרה של תאונה צידית, וכן בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כציוד תקני בכל הגרסאות.
הונדה סיוויק הייבריד - מחירים:
הונדה סיוויק הייבריד 2.0 אלגנס - 179,900 שקלים
הונדה סיוויק הייבריד 2.0 ספורט - 189,900 שקלים
הונדה סיוויק הייבריד 2.0 אדוונס - 209,900 שקלים
פורסם לראשונה ב- 21.12.22
למאמר זה התפרסמו 14 תגובות