הונדה סיוויק היא אחד המותגים החזקים בסגמנט המשפחתיות, לאו דווקא בגלל איכויות יוצאות דופן או הצלחה מסחררת במכירות. הסיוויק, ששומרת על שמה כבר במשך עשרה דורות, נתפסת כמכונית משפחתית עם אופי ועיצוב ספורטיביים, ובישראל גם נהנית ממוניטין של שמירת ערך מצוינת. אחרי
שבדורות האחרונים שלה שווקה הסיוויק עם מנועי 1.8 ליטר פושרים למדי, הדור החדש שיגיע אלינו בשנה הקרובה מצטייד במנועי טורבו - בפעם הראשונה בסיוויק כלשהי (שאיננה טייפ R).
המנוע הבסיסי של הונדה סיוויק
החדשה יהיה עם 3 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק בלבד, בהספק של 129 כ"ס שיתקבלו ב-5,500 סל"ד. נתון המומנט עומד על 18.3 קג"מ ב-1,700 סל"ד - נתונים עדיפים על פני אלו שמציעות המתחרות עם מנועי 1.2 ליטר טורבו, אך הביצועים לא מרשימים כפי שמבטיחים הנתונים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות בגרסה הזריזה ביותר (עם תיבת הילוכים רציפה), כאשר התיבה הידנית תוסיף עוד שתי עשיריות למיאוץ. צריכת הדלק המשולבת היא 21.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.
המנוע החזק יותר יהיה בנפח 1.5 ליטרים, עם 4 צילינדרים והספק מרבי של 182 כ"ס. שיא ההספק יתקבל ב-6,000 סל"ד גבוהים, והמומנט - עם 22.4 קג"מ בלבד - יגיע כבר ב-1,700 סל"ד. למרות רצועת הכוח הרחבה וההספק הגבוה, התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו נמשכת 8.2 שניות. לשם השוואה, גרסת ה-180 כ"ס של סיאט לאון מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות. צריכת הדלק בגרסה הזו עומדת על 16.3 ק"מ לליטר.
המימדים של הונדה סיוויק החדשה גדלו משמעותית ביחס לדור היוצא. האורך של הדור החדש עומד על 451.8 ס"מ (תוספת של 14.8 ס"מ), הרוחב הוא 179.9 ס"מ (תוספת של 3 ס"מ), בסיס הגלגלים יהיה באורך של 269.7 ס"מ (תוספת של כ-10 ס"מ) ורק במימד הגובה קוצצו 6 מילימטרים. נפח תא המטען מגיע עד ל-478 ליטרים, נתון מרשים עבור משפחתית האצ'בק.
רשימת האבזור האופציונלית של הסיוויק ארוכה במיוחד, כמקובל בהכרזות מסוג זה. בין היתר ניתן למצוא ברכב בולמי זעזועים אדפטיביים מאחור, תאורת לד, טעינה אלחוטית למכשירים סלולאריים, חיישני חניה היקפיים, מערכת מולטימדיה עם התממשקות ל"קאר פליי" של אפל ו"אנדרואיד אוטו", וכן מפרט מלא של מערכות בטיחות. עם זאת, היבואן המקומי נוהג לשווק את דגמי הבסיס של הונדה עם רשימת אבזור מצומצמת יחסית.
למרות הגידול במימדים, הונדה טוענת לשיפור משמעותי ביכולות הדינאמיות - הודות להנמכת מרכז הכובד של המכונית והקשחה של השלדה בכ-53%. היצרנית היפנית מבטיחה גם שיפור ניכר בבידוד הרעשים והרעידות, במטרה לאפשר לסיוויק להוות תחרות של ממש למשפחתיות האירופאיות. הונדה סיוויק החדשה צפויה להגיע לישראל בחודש אפריל הקרוב.
לדגמי הונדה בישראל -
הונדה
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות