הונדה סיוויק הוא שם מוכר בתעשיית הרכב כשהשושלת אורכה כבר 11 דורות. האחרון הוצג במאי 2021 וכעת חשפה היצרנית את גרסת הביצועים האהובה – הונדה סיוויק Type R. הדור הראשון של ה-Type R התבסס על הדור השישי של הסיוויק (1997). השיווק באירופה יחל בתחילת שנת 2023. מהיבואנית "מאיר" נמסר כי הונדה סיוויק תשווק בישראל לקראת הרבעון האחרון של השנה, בעוד בשלב זה אין מידע אודות שיווקה של ה-Type-R.
הסיוויק Type R נמוכה ורחבה מהסיוויק הרגילה ובהונדה מציינים כי זרימת האוויר בחזית הרכב שופרה. הסבכה הקדמית בעלת עיצוב רשת, במכסה המנוע נמצא פתח כניסת אוויר, שפה קדמית, חצאיות ודיפיוזר ספורטיביים, שלושת יציאות המפלט ממשיכות מהדור הקדום ואילו הספויילר האחורי בעיצוב חדש. לטייפ R חישוקי 19" בצבע שחור מט הנועלים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S.
מבפנים העיצוב זהה לזה של הדור החדש אך עם נגיעות ספורטיביות מתבקשות כגון השטיחים והריפודים האדומים, פס אדום לאורך הדלתות, תצוגות ייעודיות בלוח המחוונים ומסך המולטימדיה, תגית Type-R ורקע סמל הונדה באדום.
המנוע מבוסס על זה של הדור היוצא – טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים אך עם כמה שינויים. הטורבו עבר עדכון עם כנפונים משופרים לטובת הגדלת הגדישה. מערכת הקירור שופרה עם ניהול טמפרטורה ורדיאטור משודרג. גם מערכת הפליטה שופרה ויחדיו נתון המומנט והמהירות המירבית שופרו. הונדה לא מציינת האם חל שינוי בהספק וניתן להניח כי המנוע ימשיך להציע 319 כ"ס, אך לצד זאת מציינת היצרנית כי יחס ההספק-משקל שופר.
המנוע משודך להנעה קדמית ולתיבה ידנית עם 6 הילוכים, וכמו עם חלקי המנוע גם התיבה עברה עדכון לטובת תחושות טובות יותר. מערכת סנכרון הסל"ד עודכנה ונוספה אופציה להתרעה קולית שתרמוז לנהג מתי להוריד הילוך. על הבלימה אחראי סט בלמי Brembo עם צלחות זהות לאלו של הדור היוצא.
בנוסף ישנה אפליקציה ייעודית הניתנת לסנכרון עם הרכב לטובת תיעוד ושמירת נתוני הביצועים במסלול למשל, הכוללת גם שען עצר למדידת הקפות.
פורסם לראשונה ב- 21.07.22
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות