בחזרה לחיים: ארבע שנים לאחר הפסקת השיווק, גראן טוריסמו חוזרת לאולם התצוגה של מזראטי. על בסיס פלטפורמה ג'ורג'יו העדכנית של הקונצרן, המשלבת אלומיניום (65%) ומגנזיום על מנת לשמור על משקל עצמי דומה לגראן טוריסמו היוצאת (1.8 טון) למרות הגידול בממדים.
צפייה בתוכן היום בנזין, חשמל בשנה הבאה - מזראטי הנחיתה גראן טוריסמו
לאורך נוספו 5 ס"מ (496 ס"מ), לרוחב 4 ס"מ (195.5 ס"מ), ואלה אמורים להגדיל את מרחב המחיה לצמד הנוסעים מאחור, עם תא מטען גדול ב-50 ליטר (310 ליטר). בסיס הגלגלים דווקא קצר בסנטימטר (293 ס"מ) עם מפסקי ההסרנים הורחבו משמעותית (ב-6 ס"מ מלפנים, וב-7 ס"מ מאחור) כדי לשפר את היכולת הדינמית.
מערך המתלים כולל עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור, עם מתלי אוויר בכל פינה (קפיצי סליל בעבר) שאמורים לשפר את נוחות הנסיעה. על הבלימה אחראית ברמבו, מלפנים עם קאליפר בן שש בוכנות ודיסק בגודל 380 מ"מ, מאחור עם ארבע בוכנות ודיסק בגודל 350 מ"מ.
בנזין היום, חשמל בעתיד: בתחילה תשווק הקופה האיטלקית עם מנוע בנזין מוגדש, V6 כפול-מגדשים המכונה נטונו (Nettuno - נפטון), עם צמד מצתים וצמד מזרקים לכל צילינדר, במקום V8 אטמופסרי בעבר. הוא יוצע בשתי רמות הספק: 490 כ"ס בגרסת מודנה או 550 כ"ס בטרופאו, עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית (6 הילוכים בעבר) והנעה כפולה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.9 שניות במודנה, 0.9 שניות פחות מבעבר, בדרך ל-302 קמ"ש מרביים ו-3.5 שניות בטרופאו עם מהירות מרבית של 320 קמ"ש.
בשנה הבאה תוצע גם גרסת פולגורה (Folgore, "מכת ברק" באיטלקית), שם שמזראטי תצמיד מעתה לכל הגרסאות החשמליות. מערכת ההנעה כוללת שלושה מנועים חשמליים בהספק 408 כ"ס כל אחד, שניים יחוברו ישירות לכל גלגל מאחור, אחד לסרן הקדמי, והנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור.
ההספק המשולב יהיה 761 כ"ס ויאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות בלבד, ל-200 קמ"ש ב-8.8 שניות, בדרך ל-325 קמ"ש. לשם השוואה, לפורשה טייקן טורבו S ייקח עשירית שניה יותר לזנק ל-100 קמ"ש, 0.8 שניות יותר להגיע ל-200 קמ"ש והמהירות המרבית נמוכה ב-65 קמ"ש.
הסוללה (92.5 קוט"ש) תהיה בתצורת T ובכך יתאפשר חלל פנים דומה לגרסת הבנזין, עם חלוקת משקל מאוזנת לפנים-אחור (50-50 לעומת 48-52 בבנזין). כמו בפורשה, גם כאן יש מצברים במתח גבוה (800V) המאפשרים טעינה אולטרה מהירה (270 קילוואט) ותוספת של כ-100 ק"מ בתוך חמש דקות.
מה עוד צריך לדעת: המראה דומה למדי לדגם המוחלף, עם חרטום קלאסי ארוך, יחידות תאורה צרות וכמובן סבכה ענקית עם סמל הקלשון ושלושה כונסי אוויר בכנפיים הקדמיות. סביבת הנהג מודרנית משמעותית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.2) וצמד מסכים בקונסולה המרכזית, עליון ("12.3) לתפריטים השונים ותחתון ("8.8) לבקרת האקלים.
את בורר ההילוכים מחליפים מתגים בקונסולה המרכזית המפנים כך מקום לתא אחסון בין המושבים. כבעבר יש הגה שלוש צלעות בשרני עם מנופי שליטה גדולים בהילוכים מאחוריו. מעתה יוצבו עליו גם מתג התנעה ובורר מצבי נהיגה. מערכות בטיחות מתקדמות? בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח.
מה אנחנו חושבים: על הנייר עושה רושם שהגראן טוריסמו החדשה מביאה לשדרוג כולל ומקיף בהשוואה לקודמתה הוותיקה, בסעיף ביצועים, איכות נסיעה, ובעיקר תא נוסעים מודרני, איכותי ושימושי יותר, באופן שאמור לאפשר לה להתמודד טוב מבעבר מול מתחרות כמו פורשה 911, מרצדס AMG GT ואסטון מרטין DB12.
אבל נדמה כי הגרסה המסקרנת ביותר היא הפולגורה, זו שעשויה לאפשר ליצרנית האיטלקית לגבור על פורשה בה היא רואה מתחרה גדולה, עם נתונים מרשימים יותר מהחשמלית המהירה משטוטגארט. ולהגעתה ניאלץ עוד להמתין.
שאלתי את הבינה מלאכותית על הרכב וזו התשובה: מכונית בנטלי היא אחת מיצרניות רכבי היוקרה הנערצות בעולם. לפי התוצאות שקיבלתי, לא הייתה מכונית בנטלי עם מנוע V6 בשנת 1997. ישנם דגמים של בנטלי עם מנוע V8 בנפח 6.75 ליטר, כמו למשל ה- Arnage R, T, RL, Green Label, Red Label ו- Turbo RT12. אני מקווה שהתשובה עוזרת לך.