לוי יצחק, מייסד חברת השמאות ומחירון הרכב הגדול והמשפיע בישראל הלך היום (ה׳) לעולמו בגיל 86. הוא השאיר אחריו את רחל אשתו לה היה נשוי 57 שנים ושלושה ילדים – מי-רון, קארין וחן. הלוויתו תתקיים מחר (יום ו') בשעה 12:00 בבית העלמין מורשה ברמת השרון.
לוי נולד בבולגריה, עלה לארץ עם משפחתו ב-1948 והתגורר ביפו. הוא למד בתיכון המקצועי שבח במגמת מכונאות רכב, התגייס לצה"ל שם שירת כמדריך טכני למכונאי טנקים ושם גם החליט לשנות את שמו מיצחק לוי, ללוי יצחק.
הוא חזר לרשת אורט כרכז מגמת מכונאות הרכב, ולאחר מכן למד שמאות רכב בבריטניה, חזר לארץ ועבד במשרד קטן ברחוב נס ציונה בתל אביב. ב-1974 הוציא את המחירון הראשון בישראל לרכב שהכיל רק עשרה עמודים.
מאז גדל המחירון והפך לאמת המידה לקביעת מחיר רכב בכל מוסד רלוונטי - בנקים, חברות ביטוח, וכמובן עסקאות רכב פרטיות, מוסדיות ומגרשים. כבר עשרות שנים שהוא נחשב למוביל, לדומיננטי ולמשפיע ביותר בשוק למרות שמדי פעם נעשים ניסיונות להתחרות בו.
שום רכב לא נמכר מעולם במחיר המחירון של לוי יצחק.
המחירון היה תמיד יקר ב 20-30 אחוזים ממחיר השוק העדכני.
המחירון הלא רלוונטי יקר באופן דרמטי את מחירי הביטוח ומסיבה זו נתמך במשך שנים על ידי חברות הביטוח.
אם היה איזה קשר בין המחירון שלו למחירי השוק הייתי מבין שיש הצדקה לקיומו, מעבר להקלות שנותן לסוחרי הרכב ולסוכני הביטוח (תשלום פיצוי מופחת למבוטחים) שלא מסוגלים למצוא רכב במחיר שלו, כלומר הלך הרכב, קיבלת מחירון לוי יצחק, עכשיו תחפש מי ימכור לך אחד... אה כן, סוחרי הרכב שדואגים להשתמש בו כדי להוריד מחיר שוק בזמן קניית רכב מבעליו. בקיצור שינוח בשלום על משכבו ושמחירון יד 2 והמחירון של משרד הרישוי יחזרו לשקף את מחיר השוק האמיתי.