הפריחה הסינית היא כבר מזמן לא חדשות חמות. עד לפני מספר שנים בודד הייתה סין רפובליקה קומוניסטית שעסקה בעיקר ב"שעתוק" מוצרים מערביים. היום, על פי מדדים מסוימים - היא כבר נחשבת לכלכלה השניה בגודלה בעולם, וצפויה לעקוף את ארה"ב כבר בשנה הבאה, ואילו על פי מדדים אחרים, היא כבר עשתה זאת.
ואיך זה קשור לעולם הרכב? בשנים האחרונות צצות עוד ועוד קבוצות סיניות רוכשות עוד ועוד מותגי רכב. אחת מהן היא ג'ילי, שרכשה לפני מספר שנים את וולוו והרימה אותה לאחד המותגים המתקדמים ביותר בשוק הרכב. וכן, מעבר להכנסות ממכירת מכוניות "פר סה", די ברור שג'ילי לא הונעה ממניעים פילנטרופיים, וכעת היא חושפת אפיק הכנסה נוסף - מותג רכב חדש שיקרא Lynk & CO.
רכבי המותג, שקונספט של הראשון שבהם - 01 - נחשף לאחרונה צפויים להתבסס על הדור החדש של הפלטפורמה המודולארית של וולוו. בעתיד הקרוב תשמש הפלטפורמה הזו גם את הדור הבא של וולוו V40 ונגזרותיו (גרסת סדאן וג'יפון שעשויים להיקרא S40 ו-XC40 בהתאמה).
גם המנועים לא יגיעו ממחסן "סוף העונה" של וולוו, אלא יחידות הנעה חדשות לחלוטין בנפחי 1.5 ו-2.0 ליטר בוואריאציות של מנוע בעירה פנימית בלבד, היברידי ופלאג-אין הייבריד בשילוב אחד מהמנועים וגם מערכת הנעה חשמלית טהורה.
אם השם Lynk & CO מצלצל לכם כמו משהו שנתלש מהמהדורה האחרונה של מגזין ווג, אתם כנראה לא לבד. החברה החליטה שאת רכביה היא משווקת באופן אגרסיבי ללקוחות מתקדמים ואופנתיים, דבר שיבוא לידי ביטוי בשינויי עיצוב ואבזור מדי עונה, עיצוב שיקי מבחוץ ומבפנים וגם מודל מכירה ואחזקה יצירתי וחדשני להפליא.
"בזמן שיצרני רכב אחרי עוברים מהפכה דיגיטלית, Lynk & CO נולדה דיגיטלית" אומר דיויד גרין, סמנכ"ל דיגיטל בחברה, וזה למעשה המשפט שמביא אותנו לחידוש האמיתי שמביאה החברה לשוק. החברה תמכור את רכביה גם באמצעות אולמות תצוגה מסורתיים, אך היא גם פתחה בשיתוף פעולה עם מייקרוסופט ועליבאבא, ותעשה שימוש בפלטפורמות המסחר המקוונות שלהן על מנת להגיע ישירות ללקוחות ולחסוך את עלויות התקורה, שע"פ היצרנית מרכיבים עד 25% ממחיר הרכב הסופי. 25% שיגיעו - כך עפ"י ג'ילי - ללקוח הקצה, בין אם בהנחות או בתמורה טובה יותר.
החידושים ממשיכים גם כשהרכב כבר אצל הלקוח. Lynk & CO תאפשר ללקוחות לקנות או לחכור את הרכבים באופן מסורתי, אבל גם תאפשר מודל בעלות שיתופי בו קבוצה של אנשים תרכוש את הרכב וחבריה יחלקו את הוצאות האחזקה של הרכב ביניהם. בנוסף, יוכלו בעלי הרכבים גם "לחלוק" את הרכב עם אנשים זרים. אלה האחרונים יוכלו להוריד את האפליקציה של Lynk & CO ובעזרתה לקבל "מפתח דיגיטלי" בעזרתו יפתחו ויניעו את הרכב.
וזו בעצם גם השורה האחרונה בהשקת Lynk & CO, מותג סיני ששם לו על הכוונת קהל חדש, אופנתי וטכנולוגי. מותג שעשוי בסופו של דבר - בזכות הגב הכלכלי החזק של הענקית הסינית וחטיבות הפיתוח המתקדמות של היצרנית השבדית - להיות מותג הרכב הסיני שיכבוש את מקומו באירופה ובצפון אמריקה כמותג מן המניין.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות