בקצרה:
- מיצובישי משחררת קדימון למיניוואן ייחודי
- צפוי להציע הנעה חשמלית לצד יכולת שטח
- ויש גם כלי ניידות מסקרן
נגד הזרם: מיצובישי תחשוף בתערוכת טוקיו (החל ב-26.10) קונספט ייחודי המכונה על ידי היצרנית 'מיניוואן-קרוסאובר חשמלי' (electrified crossover MPV). היצרנית היפנית ממעטת בינתיים בפרטים מלבד חשיפת תמונה בודדת, אבל כנראה מדובר בדור חדש ל-L300. הרכב ששווק בתחילת שנות ה-90 גם אצלנו וממשיך להימכר בשווקים מתפתחים לרבות מזרח אסיה בשם דליקה.
מיצובישי לא מפרסמת כל פרטים טכניים, למעט העובדה שההנעה תהיה חשמלית, המרכב מוגבה ותהיה יכולת שטח מסוימת הודות לבורר מצבי נהיגה ייעודיים. עוד ניתן להבחין כי הקונספט מצויד במצלמות במקום מראות ובגגון יעודי לנשיאת ציוד.
הקילומטר האחרון: לצד רכב הכביש שטח תציג מיצובישי רכב בשם 'ניידות למייל האחרון' (Last 1 mile Mobility). הוא פותח בשיתוף חברת סטארט-אפ יפנית בשם 'לייף-האב' (LIFEHUB) ומציג את הדור הבא בניידות אישית חשמלית. בשונה ממרבית כלי רכב מסוגו, כאן משולבת יכולת שטח כמו למשל צמיגים ייעודיים ואגרסיביים ועיצוב כללי שמכיר טרקטורון לשני נוסעים.
במיצובישי נתנו את הדעת על איכות הסביבה ולטענת היצרנית הוא ישתמש בסוללות משומשות שיסיימו מחזור חייהם הראשון במכוניות חשמליות.
מה אנחנו חושבים: לפני שהחלה לדשדש במקום ולהפוך לסוג של שק חבטות בקונצרן ניסאן-רנו אליו היא שייכת, מיצובישי הייתה בעבר אחת מיצרניות הרכב היפניות המוערכות ביותר. לא רק עם להיטי מכירות דוגמת לאנסר ופאג'רו, אלא גם עם שורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים פורצי דרך בעיקר ברכבי שטח וטנדרים.
ואכן, שני הקונספטים שתציג נראים לפחות על הנייר ייחודיים מסוגם. האןם הם אלה שיסמנו את חזרתה למרכז הבמה עם דגמים שאחרים לא מייצרים? היינו שמחים להעריך שכן אבל לאור מצב התעשייה, קשה להמר על כך.