דו"ח של חברת "יפעת בקרת פרסום" חושף את המספרים שמאחורי שוק הפרסום בענף הרכב. הפרסומות שכולנו רואים באתרי האינטרנט, בעיתונים, בערוצי הטלויזיה, בשלטי החוצות ואפילו בבתי הקולנוע - כל אלו נמדדות באופן קבוע במערכות של "יפעת בקרת פרסום", והדירוג המלא לשנת 2016 נחשף כאן באופן רשמי.
החישוב מבוסס על ההשקעה הכספית בפרסום קנוי בכל אמצעי המדיה (טלוויזיה, רדיו, עיתונות, אינטרנט ושילוט חוצות)
במחירי מחירון בחישוב ריאלי.

.jpg)
הנתונים מצביעים על אסטרטגיות פרסום שונות. יש יבואנים שבוחרים להשקיע יותר מאחרים בפרסום, ואלה לא בהכרח היבואנים שמסרו יותר מכוניות. מנגד, מותגים כמו טויוטה, מאזדה, קיה ובעיקר מותגי צ'מפיון מוטורס (פולקסווגן, סקודה וסיאט) ממוקמים נמוך יותר במדד הפרסום מאשר בדירוג המכירות.

האינטרנט מזנק - על חשבון העיתונות המודפסתמניתוח של פלטפורמות הפרסום הדומיננטיות בשנה החולפת, עולה כי חל גידול משמעותי בפרסום באינטרנט, על הפלטפורמות השונות שלו (אתרי הרכב היעודיים, אתרים כלליים, גוגל, פייסבוק ועוד). במקביל, חלה ירידה בערוצי הפרסום המסורתיים בעיתונות וברדיו. מעניין לראות כי דווקא בשילוט החוצות המסורתי חל גידול ניכר. סך הפרסום הכללי לא השתנה כמעט.