לפני כמעט שנתיים חשפה מרצדס את הדור השלישי של הספרינטר והבטיחה כבר אז שתציג גרסה חשמלית למסחרית הגדולה. כעת היא מציגה את הנתונים הרשמיים – מהם עולה שהספרינטר החשמלי יתאים בעיקר לשימושים מסחריים עירוניים בעלי צורך בנפח העמסה גדול אך במשקל נמוך.
המנוע החשמלי של ה-eSprinter מספק 85 קילוואט (כ-115.5 כ"ס) ונתון מומנט העומד על 30 קג"מ. המהירות המקסימלית ניתנת לבחירה בין 80, 100 או 120 קמ"ש. המשקל הכולל עומד על 3.5 טון כך שנהגים ישראלים יוכלו לנהוג ב-eSprinter גם עם רישיון לרכב פרטי שהונפק אחרי שנת 2007.
לספרינטר החשמלי אפשרות בחירה בין שתי סוגי סוללות. האחת בגודל 41 קווט"ש המספקת טווח נסיעה של 115 ק"מ בלבד אך מאפשרת כושר העמסה של 1,045 ק"ג.
הסוללה השנייה בגודל 55 קווט"ש, מספקת טווח נסיעה של 168 ק"מ עם כושר העמסה מוגבל יותר העומד על 891 ק"ג.
ביחס למתחרות כמו פיאט דוקאטו החשמלית הביצועים של הספרינטר החשמלי אינם מתעלים. לדוקאטו מנוע חשמלי בהספק של 90 קילוואט (כ-122.3 כ"ס) ונתון מומנט של 28.5 קג"מ ומהירות המירבית מוגבלת ל-100 קמ"ש. לדוקאטו נפח העמסה של עד 17,000 ליטרים וכושר העמסה של עד 1,950 ק"ג.
לספרינטר מנופי שליטה מגלגל ההגה, המאפשרים לקבוע 4 רמות של עוצמת הטעינה הרגנרטיבית. בנוסף ישנו בורר מצבי נהיגה הנע בין חיסכון+, חיסכון ונוחות. זמן הטעינה של המרצדס מ-10 ל-80% עומד על כחצי שעה באמצעות עמדת טעינה מהירה (עד 80 קילוואט) ובאמצעות עמדת טעינה רגילה (7.4 קילוואט) זמן הטעינה המלאה עומד על כ-6 שעות.
מרצדס תציע לעסקים שירכשו צי ספרינטר חשמלי את מערכתDigital eVan Management המאפשרת שליטה ובקרה על צי הרכבים, מצב הסוללות ותכנון נסיעה. בנוסף היא גם מאפשרת לקבוע את פעולת בקרת האקלים בזמן שהרכבים בטעינה ולאפשר לנהגים להגיע לרכב ממוזג או מחומם.
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
פורסם לראשונה ב- 18.12.19
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות