האם הפעם זה יצליח? הניסיון הראשון לשווק את הג'וק בגרסה ביצועיסטית, עם מנוע 1.6 טורבו (190 כ"ס) והנעה כפולה, לא עלה יפה. תג מחיר של 180 אלף שקל היה הבעיה העיקרית, אך הפריעה גם העובדה שמרבית הלקוחות קנו את הג'וק בגלל העיצוב - ואותו אפשר לקבל במחיר נמוך בהרבה.
הפעם הסיפור שונה. ניסאן ג'וק ניסמו (Nismo - ראשי תיבות של Nissan Motorsports) הוא לא רק ג'וק עם מנוע מחוזק, וגם לא גרסה מעוצבת שלו. מדובר למעשה במכונית של חטיבת הספורט של ניסאן, המכוילת בהתאם ומצוידת במכלולים שונים. העיצוב החיצוני כולל פגושים מונמכים וסט חצאיות היקפיות לשיפור האווירודינאמיות, חישוקי "18 ופסי קישוט אדומים. גם תא הנוסעים שודרג, עם גלגל הגה, ידית הילוכים ולוח מחוונים בעיצוב ספורטיבי. זוג מושבי ספורט משלימים את התמונה.
בחזית של ניסאן ג'וק ניסמו מותקן מנוע 1.6 ליטר טורבו בהזרקה ישירה, בהספק של 200 כ"ס. המומנט עומד על 25.5 קג"מ. הגרסה הידנית תשווק בתצורת הנעה קדמית, ותציג נתוני תאוצה של 7.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בדרך למהירות מירבית של 215 קמ"ש. צריכת הדלק תעמוד על 14.4 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. הגרסה האוטומטית תצויד בתיבת הילוכים רציפה (עם 7 יחסי העברה במצב הידני), ותשווק רק עם הנעה כפולה. נתוני הביצועים במקרה זה ירדו ל-8.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית היא 200 קמ"ש. צריכת הדלק תעמוד על 13.5 ק"מ לליטר.
בנוסף למנוע המחוזק, מכוייל הג'וק ניסמו בצורה נוקשה יותר, ומצויד בהיגוי שונה מזה של הדגם הרגיל. מערכת בקרת האחיזה עברה אף היא מספר שינויים, כאשר בגרסת ה-4X4 האוטומטית נוספה גם מערכת Torque Vectoring המחלקת את המומנט בין הגלגלים להפחתת תת היגוי - בדומה למערכות של דיפרנציאל מוגבל החלקה הנפוצות ברכבי ספורט מודרניים.
המחירים:גרסת 2X4 עם תיבה ידנית תעלה 164,900 שקל.
גרסת 4X4 עם תיבה אוטומטית-רציפה תעלה 184,900 שקל.
לדגמי ניסאן בישראל -
ניסאן
פורסם לראשונה ב- 01.09.13
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות