שם: פורד פוקוס אקו-בוסטמרכב: הצ'בק
מחיר: 153,500 שקל
מנוע: 1,600 סמ"ק טורבו-בנזין, 180 כוחות סוס (5,700 סל"ד), 24.4 קג"מ (1,600 סל"ד).
0-100: 7.9 שניות
מהירות מירבית: 222 קמ"ש
נקודת המוצא: הפוקוס היא גרסת הביניים החמימה בהיצע של הדגם. מתחתיה ניתן למצוא את גרסאות ה-1,600 סמ"ק (125 כ"ס), 2,000 סמ"ק (170 כ"ס) ומעליה גרסת ה-ST עם 250 כוחות סוס.
פורד פוקוס אקו-בוסט. מרוקאית או פולניה? / צילומים: יתיר דוידוביץ
מערכת הנעה: האקו-בוסט מוצעת רק עם תיבת הילוכים ידנית. המנוע ליניארי להחריד ומושך בצורה אחידה מסל"ד אפסי ועד סל"ד מאוד גבוה. המשמעות היא מחסור במדרגת כוח בולטת דבר שמעניק תחושה פחות היסטרית מהמצופה. מצד שני כמעט בכל רגע נתון הרכב דוהר מהר משמעותית ממה שהתחושות מספרות לכם.
התנהגות: שלדה: כבר בגרסאות הבסיסיות הפוקוס מציעה שלדה מהודקת ומהנה. גרסת האקו-בוסט לא נופלת ממנה. השלדה נוטה פחות להיגוי יתר אך עדיין מאפשרת לכוון את האוטו בעזרת הרפיות מדוושת הגז. מצד שני הקשחת המתלים מאפשרת יציבות כיוונית מרשימה במהירויות גבוהות. על כבישים אוחזים הניטרליות מאפשרת קצב גבוה במיוחד. בכבישים פחות אוחזים המידע שעולה מהשלדה מאפשר להימנע מהפתעות ולנהוג בסגנון קצת יותר "חופשי".
הגה:למרות שמדובר בהגה חשמלי הוא עדיף על ההגה ההידראולי שבגרסת הבסיס האוטומטית. משקלו כבד יותר ביחס אליה והוא מדוייק מאוד. למרבה הצער ההיזון החוזר מוגבל למדי.
בלמים:מערכת הבלימה טובה מאוד וקל למנן את הכמות המדוייקת של הברקס בכדי להגיע לפנייה במהירות הנכונה.
לסיכום:האקו-בוסט היא לא מכונית ספורט. היא לא חייה על הקצה כמו המגאן ספורט או פורצת בסגנונה האגרסיבי של הלאון טייפ R. מצד שני מדובר במכונית שיכולה לשמש את המשפחה ביום-יום ללא כל קושי ובסופ"ש "לתת בראש" ללא מעט מכוניות שמתיימרות להיות ספורטיביות. שילוב של שלדה מצויינת, מנוע חזק ותקשורת ממרבית המכלולים הופכים את הפוקוס לבחירתו של הנהג המשפחתי הממהר בזכות מעט פשרות והרבה כיף.
חם או סתם? חם! ונקווה שהפוקוס ST תהיה לוהטת
למבחן רכב המלא -
פורד פוקוס אקו-בוסט פורסם לראשונה ב- 24.10.12
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות