שיתוף הפעולה בין קונצרן פיג'ו-סיטרואן לטויוטה הוא כבר לא סיפור חדש ומתחיל אי שם בדור הראשון של שלישיית מכונית המיני, פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו. לאחר מכן עברו שני יצרני הענק לשיתוף פעולה גם בתחום המסחרי עם המסחריות בגודל בינוני סיטרואן ג'מפי וטויוטה פרואייס ולפני שנה וחצי נחשפה טויוטה פרואייס סיטי, האחות "היפנית" למשפחת הטנדרונים הקטנים - סיטרואן ברלינגו, פיג'ו פרטנר ואופל קומבו.
בהשוואה לגרסת אבזור ויחידת ההנעה המקבילה של סיטרואן ברלינגו מדובר בתוספת מחיר של כ-3,000 שקלים, בעוד שלברלינגו גרסאות הנעה ואבזור נוספות ומחירה מתחיל מ-143,990 שקלים. מהיבואנית נמסר כי בעתיד תגענה גרסאות נוספות.
מנוע וביצועים
לטויוטה סיטי מנוע טורבו-דיזל מתוצרת פיג׳ו-סיטרואן בנפח 1.5 ליטרים המספק 131 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 30.6 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד.
המנוע משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 8 הילוכים והנעה קדמית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות והמהירות המירבית עומדת על 183 קמ"ש.
הסיטי תשווק בגרסה קצרה ומשקלה העצמי עומד על 1,461 ק"ג, כושר ההעמסה עומד על 904 ק"ג ונפח העמסה מגיע עד 983 ליטרים (עד גובה התקרה). לסיטי גם כושר גרירה של 750 ק"ג לגרור ללא בלמים ועד 1,000 ק"ג לגרור עם בלמים.
אבזור ובטיחות
טויוטה סיטי מצויידת במערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 9 אינץ', כולל מערכת ניווט Waze ושני רמקולים בלבד. כמו כן ישנה מצלמת רוורס, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל, שתי דלתות הזזה ודלתות אחוריות הנפתחות עד 180 מעלות.
בתחום הבטיחות לסיטי 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, מערכת זיהוי תמרורים והתרעת עייפות לנהג.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות