עם הדור הרביעי של טויוטה פריוס הבטיחה היצרנית שבפעם הראשונה מאז 1997, תדבר המכונית לא רק לחובבי הסביבה, אלא גם לחובבי ההגה. היום היא נוחתת בישראל עם אבזור עשיר מבעבר, צריכת דלק נמוכה יותר ומחיר שנותר ללא שינוי. איך היא מתנהגת? על זה תוכלו לקרוא
.
טויוטה פריוס החדשה מבוססת על פלטפורמת ה-TNGA החדשה של טויוטה. פלטפורמה מודולרית שצפויה להיות הצעד הראשון בהוזלת עלויות פיתוח וייצור, כמו גם להוות המפתח לקיצור משמעותי של חיי הדגמים של טויוטה. מ-6-7 שנים בממוצע לשלוש שנים ואפילו פחות.
מידותיה החיצונית של הפריוס החדשה מעניקות עוד רמז באשר לרצון של טויוטה לקרבה לחובבי הנהיגה. היא ארוכה ב-6 ס"מ (454 ס"מ בסך הכל), רחבה ב-1.5 ס"מ (176 ס"מ) ונמוכה ב-2 ס"מ (149 ס”מ) מקודמתה. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 270 ס"מ, אך בזכות השימוש בפלטפורמה החדשה ובטכנולוגיית סוללות חדש שמאפשרת את הקטנתן, הפריוס החדשה מציעה יותר מרווח ותא מטען שגדל ל-412 ליטרים בזכות הורדת רצפתו.
מערכת ההנעה של הפריוס גם היא שונה מהותית מזו של הפריוס הקודמת. נפחו של מנוע הבנזין הוא אמנם עדיין 1.8 ליטר, אך המנוע החשמלי חדש, וההפסק המשולב דווקא הופחת. מ-136 כ"ס בדגם הפורש ל-122 כ"ס בזה הנכנס. כמו עם ההספק, כך גם עם הביצועים - הפריוס הקודמת האיצה למאה קמ"ש תוך 10.4 שניות ואילו זו החדשה מסיימת את המיאוץ בשתי עשיריות לאט יותר. התוצאה היא צריכת דלק שהשתפרה ועומדת כעת על 27.8 ק"מ לליטר גם בנסיעה עירונית וגם בשיוט. בניגוד ל-25.6 ק"מ משולבים לליטר בדגם הקודם.
מלבד ההתנהגות, שינוי נוסף בפריוס החדשה נמצא ברשימת האבזור, שהתארכה ולא במעט. היא כוללת כעת כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, חיישן תאורה, מערכת מולטימדיה Toyota Touch 2 עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', מצלמת רוורס ודיבורית, תצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת חכמה עם זיהוי נוסע (שמנתבת את מלוא האוורור לנהג אם הוא לבד ברכב. פ.צ), בורר מצבי נהיגה ועוד.
מחירה של טויוטה פריוס החדשה יעמוד על 148,900 שקל, התייקרות זניחה של 300 שקלים ביחס לדגם היוצא. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, טויוטה טרם הציגה דגם פלאג-אין הייבריד, אבל לא מן הנמנע שהוא יוצג בעוד תקופה קצרה יחסית.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות