היצרנית הקליפורניאנית טסלה, אשר שוברת שיאים על בסיס כמעט שבועי, הודיעה על השקת מערך סוללות חדש לשני הדגמים שלה - מודל S ומודל X, ובכך למעשה השקת תת-דגם חדש של מכונית היוקרה החשמלית המפורסמת ביותר בעולם ורכב הפנאי שכבר הספיק לזכות בלא מעט תארים.
הקיבולת של מערך הסוללות החדש תהיה 100 קווט"ש וכמובן תאריך את טווח הנסיעה המקסימלי של המכוניות, אולם השוס האמיתי הוא דווקא בביצועים שהמודל S תוכל להפיק ממנו.
את ההודעה לעיתונות על תחילת שיווק הדגם החדש, מתחילה טסלה באומרה כי המודל S בגרסת S100P החדשה תהיה מכונית הייצור שרושמת את הזמן השלישי המהיר ביותר בהיסטוריה. אולם היא מיד מסייגת ואומרת כי שתי המכוניות המהירות ממנה - פרארי לה-פרארי ופורשה 918 היו מכוניות במהדורה מוגבלת וכולן כבר נמכרו, בעוד את המודל S עדיין ניתן להזמין ואין כמות מוגבלת של יחידות שיעמדו למכירה.
עוד היא מציינת - איך לא - כי בעוד השתיים האחרות הן מכוניות ספורט קשוחות עם מקום לשני נוסעים שעולות כמיליון דולר האחת, המודל S אינה רק נגישה מהן באופן מוחשי, אלא גם יכולה להושיב חמישה מבוגרים שיוכלו להכניס את המזוודות שלהם לתא המטען.
אין ספק שהנתון המרשים ביותר במודל S החדשה - אפילו יותר מטווח של עד 613 ק"מ שתוכל המכונית לגמוע על טעינה אחת - הוא 2.5. זה הזמן שיחלוף, בשניות, עד שהמודל S שמצוידת במצב "מופרך" (ludicrous) תגיע למהירות של 100 קמ"ש. מהר יותר מכל פרארי או למבורגיני הנמכרת כיום, ומהר אפילו יותר מבוגאטי ויירון גרנד ספורט ויטס, גרסת הקצה של מי שהחזיקה בתואר "המכונית החזקה בעולם" לתקופה לא מבוטלת.
המודל X, עם 2.9 השניות שידרשו לו להגיע למאה, נשמע כמעט איטי. זה לפני שנזכרים שבנטלי בנטאיגה, שנחשב לרכב הפנאי החזק ביותר בעולם, מגיע ל-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות. לשם השוואה, רכב הפנאי עם נתון התאוצה הטוב ביותר הנמכר כיום בישראל הוא מרצדס GLS 63AMG, המסיים את המיאוץ הקלאסי תוך 4.6 שניות.
פורסם לראשונה ב- 29.08.16
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות