מאת: רן סגל
טסלה, יצרנית הרכבים החשמליים מקליפורניה, השיקה את הרודסטר החדשה שלה. למי שאינו זוכר, הרודסטר הקודמת של היצרן הייתה מבוססת על לוטוס אליז ויוצרה בין השנים 2008-2012. אחת כזו אפילו הסתובבה על כבישי ישראל לתקופה מסוימת, וגם כיכבה בתערוכת אוטומוטור. כעת, טסלה חוזרת עם רכב ספורט חדש מתוצרתה לאחר שצברה ניסיון רב עם דגם ה"מודל S" המוכר.
מחשמלת
טסלה רודסטר מתגאה בטווח של עד 992 ק"מ (620 מייל) על הסוללה, זאת לעומת מודל S, שם הנתון האופטימי ביותר הוא כ-814 ק"מ. כמובן שמדובר בנסיעה במצב "חיסכון" ועם רגל קלה מאוד על דוושת התאוצה, אך ללא ספק זוהי קפיצת מדרגה בכל הקשור לרכבים חשמליים.
מבחינת נתוני ההספק של המנוע, טסלה מציינים כי ההאצה ל-96 קמ"ש (60 מייל/שעה) תארך 1.9 שניות בלבד, ואילו ל-160 קמ"ש (100 מייל/שעה) 4.2 שניות. עוד מציינים בטסלה, כיאה לחברה אמריקאית, את נתון ההאצה לרבע מייל (המרחק המקובל במרוצי דראג) והוא עומד על 8.8 שניות בלבד.
טסלה בשלב זה לא סיפקה נתון הספק בכוחות סוס, אך ציינה כי המומנט בגלגלים עומד על 1019.7 קג"מ. אם נכניס לשקלול את העובדה כי המומנט ברכבים חשמליים מגיע כמעט באופן מידי, הרי שמדובר ברכב מפלצתי. המהירות כללית המוצהרת לדברי טסלה היא מעל 400 קמ"ש וההנעה הינה לכל ארבעת הגלגלים.
לטסלה רודסטר 4 מושבים מלאים וכדי שהיא תהייה רודסטר ולא סתם קופה, את גג הזכוכית ניתן להסיר ולאחסן בתא המטען של הרכב.
מחיר טסלה רודסטר עומד בארה"ב על 200,000 דולר, אך כדי להזמין את הרכב (מועד המסירה הראשוני הוא בשנת 2020) יש להפקיד מקדמה בסך 50,000 דולר. בשלב זה, כאשר המיסוי בישראל על רכב חשמלי עומד על 10% בלבד, ובתוספת מע"מ ודמי שילוח, אפשר תיאורטית להיות בעלים של טסלה רודסטר בפחות ממליון שקל (בתקווה שמישהו אחר כבר עשה עבורכם את תהליך התקינה).
וגם: משאית של טסלה
אם נפשכם חשקה בדגם חדש של טסלה ואינכם רוצים לחכות עד 2020, כבר בשנת 2019 ניתן יהיה לנהוג במשאית החדשה של היצרן ובשם המקורי - "סמי" (Semi).
הסמי-טריילר החדש מצוייד בסוללה המעניקה טווח הנע בין 480 ל-800 ק"מ (תלוי במשקל המשא). ההאצה ל-96 קמ"ש (60 מייל/שעה) אורכת 5 שניות (או 20 שניות במשקל מלא), זאת לכדי מהירות מקסימלית של כ-105 קמ"ש (65 מייל/שעה).
הסמי מסוגלת לשאת משקל של 36,287.3 ק"ג ומקדם הגרר של המשאית עומד על 0.36, זאת לעומת משאיות נפוצות אחרות העומדות על מקדם גרר של 0.65-0.70 - מה שמצביע על יכולת אווירודינאמית גבוהה במיוחד. באופן די מדהים, למשאית של טסלה יש יתרון אווירודינאמי אפילו מול בוגאטי שירון - שמקדם הגרר אצלה עומד על 0.38. נתון זה מסייע לטסלה סמי בצריכת חשמל נמוכה העומדת על פחות מ-2 קילוואט/שעה לכל מייל (1.6 ק"מ).
פורסם לראשונה ב- 19.11.17
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות