שמונה שנים אחרי שנולדה המכונית ששינתה את האופי של יגואר מהיסוד, היא מתחלפת בדור חדש, שני במספר. יגואר XF החדשה הושקה בלונדון באירוע בלתי שגרתי של שבירת שיא עולמי (לדבריהם) של נהיגת מכונית על כבלים (כ-240 מטרים), מעל לתעלת מים לונדונית.
המכונית החדשה אינה נראית מהפכנית כקודמתה, אבל ביגואר מבטיחים כי היא טובה ממנה משמעותית בפרמטרים שונים. בדור החדש נעשה שימוש נרחב הרבה יותר באלומיניום ובחומרים קלים, שמביאים להפחתה במשקל המכונית. ביחד עם שיפור בתכנון מניעת התנגדות הרוח, יגואר XF אמורה להיות אחת המכוניות החסכוניות יותר והמזהמות פחות מסוגה.
בשלב זה לא מתכוונים אצל היצרן להמשיך ולהציע את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2 ליטר של קודמתה של יגואר XF. בהיצע צפויים להיות מנועי 2 ליטר טורבו-דיזל, אבל הבנזין מתמקד כרגע בנפח של 3 ליטר ועם מגדש על הוא מייצר 380 כ"ס. הספקי הדיזל נעים בין 163 ל-300 כ"ס. ליד המנועים תפעל תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים.
יגואר XF החדשה לוקחת חלק מהנדסת המתלים והדינמיקה שלה ממכונית הספורט היפהפייה (והיקרה), יגואר F טייפ, אבל מבנה המכונית דווקא מכוון אותה למרחב פנימי גדול משמעותית מבעבר. בתוך תא הנוסעים שלל אביזרי יוקרה, ובהם מסך מגע מרכזי בקוטר של 10.2 אינץ' וגם לוח מחוונים דיגיטלי שניתן לתכנות.
התחרות המרכזית של יגואר XF החדשה מגיעה מיצרני היוקרה. מדובר במכוניות הסאלון האירופיות דוגמת ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס, אודי A6 וגם וולוו S80. נוסף על כך, יגואר XF תתחרה במכוניות הסאלון מאמריקה ומהמזרח הרחוק - לקסוס GS, אינפינטי Q70 וקדילאק CTS.
ממאיר, יבואן יגואר לישראל, נמסר ל-iCar כי יגואר XF החדשה תגיע לישראל לקראת סוף השנה הזאת.
לדגמי יגואר בישראל -
יגואר
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות