דגם שני לתת המותג החשמלי של יונדאי והפעם בתצורת סדאן-קופה. אלינו היא תגיע בשנה הבאה
מאת: רן סגלהיצרנית הקוריאנית יונדאי חשפה את האיוניק 6, רכב חשמלי שני לתת המותג החשמלי "איוניק" לצידו של רכב הפנאי איוניק 5. הפעם מדובר בחשיפת פרטי העיצוב בלבד, בעוד ההשקה הרשמית תתקיים בחודש הבא, אך כבר כעת נמסר מכלמוביל, יבואנית
פורסם 29.06.22
מאת: רן סגל
היצרנית הקוריאנית יונדאי חשפה את האיוניק 6, רכב חשמלי שני לתת המותג החשמלי "איוניק" לצידו של רכב הפנאי איוניק 5. הפעם מדובר בחשיפת פרטי העיצוב בלבד, בעוד ההשקה הרשמית תתקיים בחודש הבא, אך כבר כעת נמסר מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, כי יונדאי איוניק 6 תגיע לישראל במהלך הרבעון השני של שנת 2023.
העיצוב החיצוני נותר נאמן לדגם הקונספט Prophecy (נבואה) משנת 2020, עם קווים אווירודינמיים וארוכים. יש יאמרו שהעיצוב שואל מאפיינים שונים מדגמי פורשה, כגון הזנב הקצר והמעוגל עם הספויילר הכפול וכמובן הצדודית הנמוכה והדינאמית.
מאידך, כדי לשמור על מקדם גרר נמוך ככל האפשר מתקבל קו עיצוב כללי דומה יחסית, כמו למשל קווי המתאר של מרצדס EQE, ובכך משיגה היונדאי החשמלית מקדם גרר נמוך של 0.21 Cd בלבד.
בעוד החזית "צפרדעית" משהו עם פנסים גדולים ותפיחות בולטות בצידי "מכסה המנוע", חלקה האחורי ממשיך בקו של האחות הג'יפונית, עם פס תאורת לד מפוקסלת הנמשך לרוחב הרכב.
מבפנים, העיצוב ממשיך את הקו העתידני, עם קו דשבורד ארוך ומכונף, המכיל בצידיו את מסכי מראות הצד הדיגיטליות (האופציונליות), כאשר גם כאן ישנה קונסולה צפה וגבוהה בין המושבים. עוד שינוי כולל עיצוב דלתות נקי במיוחד, ללא פקדים שונים, הכולל רק את ידית הפתיחה. לדברי יונדאי עיצוב זה מאפשר תחושה אוורירית יותר בתוך הרכב.
מול הנהג נמצא את ההגה המוכר מהאיוניק 5 שגם הפעם אינו כולל את סמל יונדאי, אך ארבעת הנקודות שעליו מוארות בהתאם למידע שמתקבל מהרכב. מאחוריו נמצא את ידית בורר ההילוכים וצמד המסכים הדיגיטליים המחוברים, בגודל 12" כל אחד ואפשרות לבחירה תאורת אווירה בין 64 צבעים ועוד 6 צבעים ליצירה תצוגת תאורה כפולה.
האיוניק 6, מבוססת גם היא על פלטפורמת הרכבים החשמליים של קונצרן יונדאי - E-GMP, המשמשת את האיוניק 5 כמובן, כמו גם את קיה EV6 וג'נסיס GV60. בשלב זה כאמור יונדאי לא פרסמה נתוני טכניים, אך בהתאם לכך ניתן לשער כי היא תזכה באותן יחידות הנעה הכוללות מנוע יחיד והנעה אחורית או מנוע כפול עם הנעה כפולה, הספקים הנעים בין 217 כ"ס ועד 585 כ"ס, וסוללות בגודל של עד 77.4 קוט"ש.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות