מעל 13.8 מיליון יחידות של יונדאי אלנטרה נמכרו מאז הדור הראשון שהוצג לפני כ-30 שנים. חמש שנים עברו על הדור הנוכחי וכעת חושפת היצרנית הקוריאנית את הדור השביעי של המשפחתית סדאן שייוצר במפעל אולסן שבקוריאה ובאלבמה, ארה"ב. מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי בשלב זה לא ידוע מועד ההגעה של האלנטרה החדשה.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני בהתאם לטרנד המתרחב הוא בתצורת קופה-ארבע-דלתות ויחד עם הפרופרוציות החדשות מתקבל עיצוב דינמי יותר. הקווים המחודדים של הדור הנוכחי שלאחר מתיחת הפנים מודגשים עוד יותר בדור החדש – החל בחזית עם השבכה הגדולה והפסנים הזוויתיים, בדופן המכונית בולטים קווים מחודדים גם כן וכך גם בחלקה האחורי עם יחידות התאורה המחוברות בפס לד ותא המטען המחודד.
הודות לשימוש בפלטפורמה חדשה מציגה האלנטרה צמיחה ברוב המימדים לעומת הדור הנוכחי. אורכה עומד על 467.6 ס"מ (ארוכה ב-5.6 ס"מ), רוחבה עומד על 182.6 ס"מ (רחבה ב-2.6 ס"מ), גובהה עומד על 141.4 ס"מ (נמוכה ב-3.6 ס"מ) ואילו אורכו של בסיס הגלגלים עומד על 272 ס"מ (צמיחה של 2 ס"מ).
מבפנים העיצוב טכנולוגי משהו, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה המחובר אליו בסגנון אותו פגשנו בדגמי יוקרה שונים. קווי העיצוב רוחביים וארוכים בדומה ליונדאי i20 החדשה שנחשפה בחודש שעבר.
מנוע וביצועים
לראשונה תציע האלנטרה יחידת הנעה היברידית המוכרת מזו של האיוניק. מדובר במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון ומנוע חשמלי בהספק של 32 קילוואט (כ-43.5 כ"ס) בעל סוללה בגודל 1.32 קווט"ש השוכנת מתחת למושב האחורי. ההספק עומד על 141 כ"ס ונתון המומנט המירבי עומד על 27 קג"מ
בדומה לאיוניק גם באלנטרה ההיברידית המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. צריכת הדלק המשולבת עומדת על מעל 21 ק"מ לליטר.
בנוסף תוצע בארה"ב גם גרסת 2.0 ליטרים בנזין בעלת הספק של 149 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 18.2 קג"מ הזמינים ב-4,500 סל"ד.
ביונדאי מציינים כי שיפרו את התנהגות הכביש עקב מרכז כובד נמוך יותר, כיול מתלים חדש לצמצום זווית הגלגול, בידוד הרעשים שופר ובגרסאות ההיברידיות ישנו מתלה אחורי רב חיבורי לשיפור הנוחות.
אבזור ובטיחות
יונדאי אלנטרה החדשה תציע אבזור עשיר למדי הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ואופציה למערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' (8 אינץ' כסטנדרט) עם תפעול קולי מתקדם וקישוריות אלחוטיות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. תאורת אווירה עם 64 צבעים, מפתח דיגיטלי המאפשר פתיחה והנעת רכב ללא מפתח פיז באמצעות הטלפון הסלולרי, מצלמת רוורס עם קווי הנחיה, מערכת שמע מבית Bose וחישוקים קלים במידות 15, 16 ו-17 אינץ'.
בתחום הבטיחות יוצעו כסטנדרט מערכות בטיחות מתקדמות וביניהן התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת זהירות לנהג.
כאופציה תוצע מערכת התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת פתיחת דלתות בעת זיהוי רכב חולף והתרעת פגיעה מאחור כולל בלימה אוטונומית.
לדגמי יונדאי בישראל – יונדאי
פורסם לראשונה ב- 18.03.20
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות