יונדאי לוקחת את האיוניק שלב אחד קדימה, והופכת את שם הדגם של המשפחתית המוכרת לתת-מותג נפרד, שיתמקד בתחום הרכבים החשמליים. כאשר הוצגה האיוניק ב-2016 היא היתה המכונית הראשונה בעולם ששילבה בין הנעה היברידית, הנעת פלאג-אין הייבריד והנעה חשמלית מלאה בדגם יחיד; בגלגול הבא של השם איוניק זו תהיה למעשה משפחת דגמים בתצורות שונות, עם הנעה חשמלית מלאה.
משפחת דגמי האיוניק תקבל שמות מספריים, כאשר מספרים זוגיים יסמלו דגמי סדאן ומספרים אי-זוגיים יסמלו את רכבי הפנאי. כל הדגמים יתבססו על פלטפורמה חדשה בשם E-GMP, שלטענת יונדאי תאפשר טעינה מהירה וטווח נסיעה גדול יחסית. בנוסף תאפשר הפלטפורמה תכנון חדש לתאי הנוסעים של החברה, עם מושבים בעלי מגוון רחב של אפשרויות כוונון, תא כפפות שיעוצב כמגירות ועוד. בנוסף מבטיחים ביונדאי כי כל דגמי האיוניק יציגו ממשקי משתמש פשוטים ואינטואיטיביים.
הרכב הראשון שיוצג, כבר בתחילת השנה הבאה, הוא האיוניק 5 - רכב פנאי קומפקטי שיתבסס על הקונספט "יונדאי 45", אשר הוצג בתערוכת פרנקפורט בשנה שעברה. המשמעות היא כי הטוסון החדש, שאמור להיחשף בשבועות הקרובים, לא יכלול גרסה חשמלית ככל הנראה.
בשנת 2022 תציג יונדאי את האיוניק 6, מכונית סדאן שתתבסס על רכב הקונספט "פרופסי" שהוצג בחודש מרץ האחרון. בתחילת 2024 יצטרף דגם שלישי בשם איוניק 7, רכב פנאי גדול מימדים.
השקת תת המותג איוניק מתבצעת כחלק מהתכנית האסטרטגית שפרסמה יונדאי בשנה שעברה. על פי התכנית, יונדאי שואפת להפוך ליצרנית השלישית בגודלה של כלי רכב ידידותיים לסביבה, ולמכור 560,000 כלי רכב חשמליים עד לשנת 2025, זאת בנוסף ל-110,000 רכבים מונעי מימן.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות