אחת הסיבות לכך היא העובדה שהטבת המס למעשה לא נמחקת באופן מוחלט, אלא רק משתנה: במהלך השנה האחרונה נהנו רכבים היברידיים שהשתייכו לקבוצת הזיהום השניה ממס קניה מופחת בגובה של 50%, לעומת 83% ברכב שאינו היברידי - אך רכב שזכה להטבת המס הזו לא יכל ליהנות במקביל מהטבת המס הירוק. כעת, משבוטלה ההטבה במס הקניה, יזכו רכבים היברידיים בקבוצה 2 להטבת מס ירוק של כ-16,500 שקלים, שתפצה באופן חלקי על אובדן הטבת מס הקניה.
הגרסה ההיברידית של
יונדאי קונה צפויה להגיע ארצה בסביבות חודש אפריל. מדובר בגרסה שתציע את אותה יחידת הנעה שמוכרת מהאיוניק ומהאלנטרה, עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים שמנפק יחד עם המנוע החשמלי הספק מירבי של כ-140 כ"ס. גרסה זו תשווק לצידן של גרסת הטורבו והגרסה החשמלית של הקונה.
אם לא יהיו עיכובים בלתי צפויים, בחודש מאי תגיע לישראל הגרסה ההיברידית של יונדאי טוסון החדש - שכבר משווקת בישראל במספרים קטנים בערוצי היבוא המקביל. גרסה זו עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים, שיחד עם המנוע החשמלי מייצר הספק משולב של 230 כ"ס. בעולם משווק הטוסון ההיברידי עם הנעה קדמית או כפולה, אך בשלב זה לא ברור מה יהיה המפרט המדויק של הדגם שיגיע לישראל.
בשנה החולפת מסרה יונדאי בישראל כ-43,000 רכבים חדשים, קרוב ל-40% מתוכם עם הנעה היברידית. בכך יונדאי שניה רק לטויוטה, שרשמה בשנה החולפת שיעור של למעלה מ-80% במכירות הרכבים ההיברידיים.
מחוץ לאגף ההיברידי תשיק השנה יונדאי גם את המיניוואן סטאריה, עם עיצוב עתידני, 8 או 9 מקומות ישיבה ומנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים, שמוכר מהסנטה פה ומקיה קרניבל. לקראת סוף השנה תגיע ארצה גם האיוניק 6, מכונית סדאן חשמלית שטרם נחשפה ותתבסס על פלטפורמת האיוניק 5. ייתכן וגם רכב הפנאי הקטן יונדאי באיון יגיע ארצה במהלך 2022.
בכלמוביל בוחנים גם אפשרות לייבוא של דגמי ה-N הספורטיביים של המותג, אם כי כרגע נראה שהסיכויים לכך נמוכים. לפני כשלוש שנים בוצע ניסיון ראשון בכיוון כאשר הושקה בישראל ה-i30N, אך זו צוידה אז בתיבה ידנית בלבד ונמכרה במספרים זניחים. בשלב זה משווקת יונדאי ברחבי העולם את ה-i30N גם עם תיבה אוטומטית, וכן מציעה דגמי N ספורטיביים גם ל-i20, לקונה, לאלנטרה וליונדאי ולוסטר, כך שההיצע בהחלט מאפשר חדירה לתחום שבו יונדאי עד כה לא נחשבה לשחקן דומיננטי. בכל מקרה, ברור כי מספרי המכירות של דגמי הספורט, אם יגיעו, לא יתקרבו למספרים שיונדאי התרגלה אליהם בדגמי המיינסטרים שנמכרים בישראל.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות