קונצרן יונדאי-קיה פיתח כרית צד חדשה שממוקמת בכיסא הנהג ותיפתח במרווח שבין הנהג לנוסע. על-פי התאחדות יצרני הרכב האירופאיים הכרית החדשה עתידה לצמצם עד 80% מהפגיעות שבין היושבים מלפנים.
כמו כן שיעור הנזק המשני שנגרם כתוצאה מהתנגשויות מסוג (או מפגיעה בחומרי פנים) הוא כ-45%. משנת 2020 ארגון ה
בטיחות האירופאי Euro NCAP עתיד לשקלל בציוניו גם פגיעות מסוג זה.
אם אין נוסע במושב ותתרחש פגיעת צד (מכיוון הנוסע) הכרית תהווה שכבת הגנה נוספת לנהג. קונצרן יונדאי מציין כי טכנולוגיית הכרית החדשה רשומה בפטנט והם אף הצליחו להפחית במשקל כרית הצד (כחצי ק"ג) לעומת מוצרים מתחרים תוך שמירה על יכולות ההגנה שלה. פיתוח זה מאפשר גמישות בתכנון המושבים.
היוק אין קוון, מהנדס מחקר מצוות התכנון להנדסת מערכות בטיחות להתנגשות בקבוצת יונדאי: "פיתוח כרית הצד המרכזית הוא שלב מעבר להוספת כרית אוויר. אנו נמשיך לשאוף לשיפור בטיחות הנוסעים באמצעות מוכנות לכל סוג של תאונה".
לדגמי יונדאי בישראל –
יונדאי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות