יונדאי חוגגת "בת מצווה" ל-i20 וחושפת פרטים ראשונים על הדור השלישי של הסופר מיני. ה-i20 הוצגה לראשונה בשנת 2008 ולקראת תערוכת ז'נבה שתיפתח לציבור ב-5 במרץ 2020 חושפת היצרנית הקוריאנית את הדור החדש, אשר גם הוא, כמו הדור הנוכחי, ייוצר במפעלי יונדאי שבטורקיה. מיבואנית יונדאי בישראל, כלמוביל, נמסר כי יונדאי i20 החדשה תגיע לישראל בתחילת שנת 2021.
יונדאי i20 החדשה מציגה לראשונה את שפת העיצוב החדשה של יונדאי שזוכה לכינוי "ספורטיביות חושנית" (כך במקור). חזית הרכב מחודדת יותר עם פנסים צרים יותר, שבכה קדמית גדולה יותר וקווים בולטים על מכסה המנוע. בפרופיל ניתן להבחין בבירור בקו מותניים המתחיל נמוך ומסתיים גבוה יותר. חלקה האחורי כולל דיפיוזר בולט בפגוש וצמד יחידות תאורה בעיצוב מחודד, עם פס המחבר ביניהם בהתאם לצו האופנה הנוכחי.
מידותיה של ה-i20 החדשה צמחו ברוב הפרמטרים לעומת הדור הנוכחי. אורכה עומד על 404 ס"מ (ארוכה ב-0.5 ס"מ), רוחבה עומד על 176.4 ס"מ (רחבה ב-3 ס"מ), גובהה עומד על 145 ס"מ (נמוכה ב-2.4 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 258 ס"מ (ארוך ב-1 ס"מ). תא המטען צמח ב-25 ליטרים ויציע נפח של עד 351 ליטרים. ביונדאי מציינים כי המשקל העצמי הופחת ב-4% אך לא מסרו את נתון המשקל המדויק.
ה-i20 תציע אופציה לגג בצבע שחור "פאנטום" ו-10 צבעים חיצוניים לבחירה, 4 מתוכם חדשים – כחול "עז", אפור "זוהר קוטבי", טורקיז "אקווה", ונחושת "פליז".
בפנים הרכב ניתן להבחין בקווים ארוכים לאורך הדשבורד המסתיים בדלתות, הגה בעיצוב חדש, שני מסכים דיגיטלים בגודל 10.25 אינץ' ללוח המחוונים ומסך צף למערכת המולטימדיה (תוצע גם מערכת בגודל 8 אינץ'). ביונדאי מציינים כי להגה עיצוב חדש, וברכב ישנה תאורת אווירה ושני צבעים לריפודי המושבים (שחור או שילוב של שחור ואפור).
מנוע וביצועים
ליונדאי i20 החדשה מנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.0 ליטר המוכר מהדור הנוכחי. למנוע הספק של 100 כ"ס ולראשונה תציעה יונדאי בסופר מיני אופציה למערכת מיקרו-היברידית 48 וולט. בנוסף, למנוע זה גרסה בעלת הספק גבוה יותר העומד על 120 כ"ס וגם בו תהיה מערכת ה-48 וולט. לדברי היצרנית המערכת המיקרו-היברידית תורמת לחיסכון בצריכת הדלק של כ-3-4%.
לגרסאות עם מערכת ה-48V משודכת תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים או תיבה ידנית חדשה בעלת 6 הילוכים. התיבה הידנית מאפשרת ניתוק המנוע מהתיבה בכל עזיבה של דוושת ההאצה וכך מאפשרת לרכב להיכנס למצב "שיוט" חכם לטובת חיסכון בדלק ובפליטת המזהמים.
לצד גרסת הטורבו יוצע מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק של 84 כ"ס, המוכר גם מה-i10 החדשה שהגיעה לישראל לאחרונה.
אבזור ובטיחות
יונדאי i20 החדשה תציע מגוון של פרטי אבזור ובהם משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע מבית Bose בעלת 8 רמקולים, מערכת מולטימדיה חדשה המאפשרת פיצול תצוגות וקישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו בחיבור אלחוטי. כמו כן תהיה אפשרות לתפעול קולי ושירותי Hyundai Live הכוללים דיווחי תנועה, מיקום תחנות תדלוק ומקומות חניה (כולל מחירים), מיקומי מצלמות מהירות ודיווחי מזג אוויר. אפליקציית Bluelink תציע שירותי "איתור רכב", נעילת הרכב מרחוק, שליחת נקודות ציון ישירות למערכת הניווט של הרכב, קבלת התרעות גניבה וקבלת נתוני נהיגה ואחזקה. כל הפיצ'רים האלו צפויים להישאר באירופה וככל הנראה לא יגיעו לישראל.
בתחום הבטיחות מציעה יונדאי i20 החדשה מערך מכובד מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות. בלימת החירום האוטונומית שודרגה והיא מסוגלת לזהות כעת גם הולכי רגל ורוכבי אופניים. בנוסף יוצעו מערכת זיהוי תמרורים והתרעת מהירות מופרזת יחד עם אפשרות להתאמת מהירות הרכב בבקרת השיוט, התרעת סטיה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית למניעת התנגשות, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטונומית ברוורס (בסיוע חיישני החניה), התרעת תחילת תנועה של הרכב לפנים, מערכת חניה אוטומטית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת עייפות לנהג.
לדגמי יונדאי בישראל – יונדאי
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות