יונדאי מצטרפת לראשונה לקטגוריית הסופר-מיני החמות וזה קורה בתזמון חריג - בזמן שיותר ויותר יצרנים מצמצמים את ההיצע. לאחרונה פיג'ו 208 נפרדה מה-GTi, לדור החדש של רנו קליאו אין גרסת RS, סיאט איביזה קופרה נטשה אותנו כבר מזמן ורק פורד עם הפיאסטה ST עוד משווקת בניכר לצד גרסת GR עצבנית של היאריס החדשה ולצידה של פולקסווגן פולו GTI שדווקא נמכרת בישראל.
השיווק של יונדאי i20N באירופה יחל באביב 2021 אך מכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי בשלב זה אין כוונה לייבא את הרכב.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני נוטף ספורטיביות מכל עבר. בחזית ישנו גריל עם גימורים בדמות דגל שחמט וכונסי אוויר מחודדים, ובנוסף יש ספויילר אחורי, חישוקי 18 אינץ' בצבע אפור מט עטופים צמיגי פירלי P-Zero במידה 215/40, ושפה קדמית, חצאיות צד ודיפיוזר אחורי בגימור "אדום עגבניה".
מבפנים העיצוב שמרני יותר וכולל גימורים בצבע התכלת האופייני לחטיבת N, דוושות אלומיניום, מושבי ספורט, שני כפתורי N תכולים בגלגל ההגה יחד עם כפתור להפעלת מערכת התאמת הסל"ד ותגיות N על ידית ההילוכים וההגה. לעומת הגרסה הסטנדרטית ה-i20 N מונמכת ב-10 מ"מ ומשקלה הכולל עומד על 1,190 ק"ג.
מנוע וביצועים
ל-i20 הספורטיבית מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים המספק 204 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 28 קג"מ הזמין מ-1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות והמהירות המקסימלית עומדת על 230 קמ"ש. יחס ההספק למשקל עומד על 171.4 כ"ס לטון, דומה לזה של רנו קליאו "טרופי" מהדור היוצא לה יש 172 כ"ס לטון.
ה-i20 N זוכה לקבל פריטים רבים מהאחות הגדולה i30 N כגון מערכת התאמת סל"ד בהעברת הילוכים, בקרת שיגור, מערכת פליטה ספורטיבית, דיפרנצאל מכאני מוגבל החלקה ועוד. כמו ב-i30 N גם כאן ניתן לאפיין כמעט כל פרמטר ברכב ולהתאים את אופי הבקרות השונות.
ביונדאי מציינים כי ה-N עברה חיזוקי שלדה והתאמות מכלולים שונים כגון המתלים והבולמים, מוט מייצב חדש, הגדלת ה"קאמבר" ובלמים גדולים יותר.
אבזור ובטיחות
כמו בגרסה הרגילה גם ל-N לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', תאורת אווירה, חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס. בנוסף ישנם מסכים ייעודיים לגרסה הספורטיבית שכוללים מעקב נתונים אודות זמני הקפה, האצה ונתוני המנוע.
מערך הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי ושמירה על הנתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות והתרעת תחילת תנועה לרכב מלפנים.
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות